გაკვეთილის გეგმა რესურსებით - 11 კლასი - 2021 - 22 წელი
გაკვეთილის გეგმა
კლასი: |
XI კლ. სVI |
მასწავლებელი: |
ნინელი ცაბაძე |
ჩატარების დრო: |
2021-22 |
გაკვეთილის თემა: |
‘’Киты-самоубийцы’’ |
გაკვეთილის ხანგრძლივობა: |
45 წუთი |
კლასის დახასიათება |
19 მოსწავლე. შშსმ და სსსმ მოსწავლე კლასში არ არის |
|||||||||||||||||
ძირითადი მიზანი |
უცხ.ს.VI.I მოსწავლეს შეულია მოისმინოს
და გაიგოს რადიო და ტელე გადაცემები,აუდიოჩანაწერები და ზეპირი გამოსვლა ნაცნობ ან
მისთვის საინტერესო ტემატიკაზე. უცხ.ს.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია მიმარტოს სხვსდასხვა სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების
ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობაად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად. უცხ.ს.VI.12. მოსწავლე ფლობს და იყენებს წერის ეფექტურ
სტრატეგიებს(მოსამზდებელი, ტექსტის შედგენა,გაუმჯობესება) წერის პროცესის ყველა ეტაპზე. |
|||||||||||||||||
მისაღწევი შედეგები |
ელექტრონული რესურსის{მაგ.კომიქსი,კროსვორდი}აუდოჩანაწერის
მოსმმენის შემდეგ მოსწავლე შეძლებს ამოიცნოს ტექსტის(’Киты-самоубийцы’’)ტიპს, საუბრის
ძირითად თემას, ამოკრებს ფაქტობრივ ინფორმაციას(რა? სად? როდის? რატომ? და ა.შ.);
იყენებს სქემატური ჩანიშვნის ტექნიკას ინპფორმაციის დასახარისხებლად(მაგ.:გეგმის
შესადგენად), ჩამოწერს ყველა იდიას რომელიც დაეხმარება მოცემული საწერი თემატიკის
;Составить статью из беседы ’Киты-самоубийцы’’ სრულყოპილად შესრულებაში, შეარჩევს
ინფორმაციებს, შეიმუშავებს გეგმას და მოემზადება გეგმაზე დაფუძნებული სტატიის დასწერად. |
|||||||||||||||||
რესურსები |
დაფა, ცარცი, აუდიომასალა, სახელმძღვანელო, კომპიუტერი,
პროექტორი,ელექტრონული რესურსი,კონკრეტული ფოტომასალის ელექტრონული ვერსია, სასწავლო
სქემები, მიზნისა და შეფასების რუბრიკა, გაკვეთილზე ქცევის წესების სტენდი, ფორმატებზე
დაბეჭდილი უცხო სიტყვები და ლექსის ტაეპი. |
|||||||||||||||||
შესაძლო პრობლემები |
ტექნიკური ხარვეზები |
|||||||||||||||||
გადაჭრის გზა |
მოსასმენი,ელექტრონული რესურსის და ფოტო- მასალის,კროსვორდის
ნაბეჭდი ვერსია. |
|||||||||||||||||
N |
აქტივობის აღწერა |
მეთოდი|მეთოდები |
კლასის ორგანიზების ფორმა,ინტერაქცია |
დრო |
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||
1. |
საორგანიზაციო საკითხები |
|
მასწავვლებელი კლასი |
2 წთ |
მორიგე მოსწავლისაგან მასწავლებელი ამოწმებს კლასში
მოსწავლეთა დასწრებას,აცნობს მათ გაკვეთილის მიზნებსა და შეფასების რუბრიკას,ახსენებეს
ქცევის წესებს. |
|||||||||||||
2 |
წინარე ცოდნის გააქტიურება:კომპიუტერის საშუალებით
ვაჩვენებ მოსწავლეებს ეკოლოგიური კატასტროფის ამსახველ სურათებს პაუზებით და ვმართავ
კითხვა-პასუხს: 1.Что изучает экология? 2.Чем опасны загрязненные водоемы? 3.Чего опасаютса ученые? 4.Какие проблемы общие для всех,живущих на земле? ამის შემდეგ მასწავლებელი უჩვენებს მოსწავლეებს მის
მიერ შექმნილ რესურს,,В Библусе''და საინფორმაციო მუსიკალურ რგოლს,,Красная книга''და
თხოვს უპასუხონ კითხვას: По какой причине попадают в Красную книгу? და შეავსონ
კროსვორდი წითელ წიგნში შეტანილი ცხოველების სახელებით. ამის შემდეგ მასწავლებელი დაფაზე აკრავს თაბახს უცხო
სიტყვებით: Самоубийца-человек который убивает самого себя. Суйцид-самоуьийство Суше-сухо-здесь сухой берег Млекопитающие-ძუძუმწოვარნი Обитают-живут Обнаружили-нашли უცხო სიტყვების გვერდით მასწავლებელი აკრავს ფორმატზე
დაბეჭდილ ტაეპს ევტუშენკოს ლექსიდან: ,,На кладбище китов у ледяных просторов Стоят взамен крестов их собственные кости.“ და თხოვს მოსწავლეებს ლექსის შინაარსიდან გამომდინარე
გამოთქვან ვარაუდი:რა თემაზე შეიძლება მოისმინონ ტექსტი. |
კითხვა-პასუხი, უცხო სიტყვებზე მუშაობა, ვარაუდების გამოთქმა და ჩანიშვნა. რესურსის,, В
Библусе'' ჩვენების შემდეგ მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს გამოთქვან
ვარაუდი ,ახალ თემასთან დაკავშირებით{რა არის ახალი გაკვეტილის თემა}და ამის შემდეგ
უჩვენებს საინფორმაციო რგოლს წითელ წიგნზე. |
მასწავლებელი, კლასი მასწავლებელი მოსწავლეებს დაასახელებინებს წითელ წიგნში
შეტანილ ცხოველებს,რომლებსაც კომპიუტერის სპეციალური პროგრამის მეშვეობით განალაგებს
კროსვორდის ფორმატში და ქმნის ონლაინ კროსვორდს.ამ პროცესს ამ პროცესს მოსწავლეები
თვალყურს ადევნებენ მონიტორზე.იქვე მასწავლებელი სთავაზობს მათ უკვე მზა კროსვორდის
რამდენიმე ფორმის ელექტრონულ ვერსიას. |
18 წთ |
მოსწავლეები მსჯელობენ ნაჩვენები სურათების თემატიკის
შესაბამისად და პასუხობენ კითხვებზე,გამოთქვამენ ვარაუდებს და ინიშნავენ ფურცელზე. ელექტრონული რესურსი,საინფორმაციო მუსიკალური რგოლი,კროსვორდი. |
|||||||||||||
3 |
მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს ორჯერ ყურადღებით
მოუსმინონ ტექსტს’Киты-самоубийцы’’ და შეავსონ ტესტი. 1.Что слушаем А.монолог Б.полилог В.диалог 2.кто герой беседы А.Катя и Макс Б.Никита Латиа и Лена В.Катя,Лена,Макс и Никита 3.О чем беседа А.О самоубийстве китов Б.О морских учениях В.О мертвых дельфинах 4.Какую проблему выдвинули в мировой прессе А.Об озоновых дырах Б.О лесных пажарах В.О китах,выбрасивающихся на берег 5.Какие животные могут попасть в,,Красную книгу,, А.дельфины Б.киты В.пингвины |
მოსმენა,ტესტზე მუშაობა |
მთელი კლასი ინდივიდუალურად. |
10 წთ |
მოსწავლეები მოისმენენ,გაიაზრებენ და შეძლებენ ტექსტის შევსებას. |
|||||||||||||
4. |
მასწავლებელი არიგებს კლასში თაბახის ფურცლებზე ცხრილსა
და სქემას და თხოვს მოსწავლეებს,კიდევ ერთხელ მოუსმინონ ტექსტს,ჩაიწერონ საკვანძო სიტყვები ინფორმაციისათვის, რომელსაც
გამოიყენებენ შესავლისთვის, ძირითადი ნაწილისთვის,და დასკვნისთვის თვითმკვლელ ვეშაპებზე
სტატიის დასაწერად. |
მოსმენა ჩანაწერის გაკეთებით |
მთელ კლასთან |
5წთ |
მოსწავლეები შეძლებენ კიდევ ერთხელ ტექსტის მოსმენის ჩაიწერონ საკვანძო სიტყვები და შეავსონ სქემა: 1.
2. Заролните таблицу,которя поможет указать на
острату проблемы:
|
|||||||||||||
5. |
მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს უკვე შევსებულ სქემასა
და ცხრილზე დაყრდნობით წერილობით შეადგინონ გეგმა სტატიისათვის თვითმკვლელ ვეშაპებზე |
წერა |
მთელი კლასი ინდივიდუალურად |
6 წთ |
მოსწავლეები შეძლებენ სქემისა და ცხრილის გამოყენებით
სტატიისათვის გეგმის შედგენას. მასწავლებელი წააკითხებს სამ მოსწავლეს გეგმას ნაწილ-ნაწილ:შესავლისათვის,ძირითადი
ნაწილისა და დასკვნისათვის გათვალისწინებულ საკითხებს ცალ-სალკე. |
|||||||||||||
6. |
საშინაო დავალება ტექსტის მოსმენის შედეგად მოპოვებული ინფორმაციის
საფუძველზე შედგენილი გეგმის მიხედვით დავწეროთ სტატია თვითმკვლელ
ვეშაპებზე. |
წერითი დავალება |
მთელ კლასს
ინდივიდუალურად |
2 წთ |
ტექსტის მოსმენის შედეგად შესრულებული აქტივობების
საფუძველზე მოსწავლეები შეძლებენ სტატიის დაწერას. |
|||||||||||||
7. |
შეფასება |
განმავითარებელი განმსაზღვრელი |
მაწავლებელი მოსწავლეები |
2 წთ |
მასწავლებლის კომენტარი,თვითშეფასება და ურთიერთშეფასება. |
|||||||||||||
შეფასების რუბრიკა
1 |
პასუხობს კითხვებს,ავლენს წინარე მასალის ცოდნას,იძიებს
საჭირო ინფორმაციას ელექტრონულ რესურსზე დაყრდნობით. |
2 ქ. |
|
|
|
2 |
იყენებს ნაცნობ ლექსიკას და გრამატიკულ კონსტრუქციებს. |
2 ქ. |
3 |
ამოიცნობს ტექსტის ტიპს,ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას,მუშაობს
ტესტზე. |
3 ქ. |
4 |
იყენებს სქემატური ჩანიშვნების ტექნიკას,ახარისხებს
ინფორმაციას,ქმნის კონკრეტული თემის (სტატია თვითმკვლელ ვეშაპებზე)გეგმას. |
3 ქ. |
რეფლექსია
გაკვეთილის მიზნად დავისახე,ესგ-ს სტანდარტის
შესაბამისად {უცხო ენა,სVI,რუსული ენა}მიმეღწია იმისათვის, რომ მოსწავლეებს
შეძლებოდათ მითითებების მოსმენა გაგება,გრამატიკული კონსტრუქციების აგება,წერა-კითხვა,სათანადო
სტრატეგიების გამოყენებით,მაგ.ელექტრონული რესურსის,ვიდეო აუდიო მასალის,მოსმენილის შინაარსის გაგება,თემატური მასალისა და ლექსიკური მარაგის გამოყენება და მარტივ ინტერაქციებში
მონაწილეობის მიღება...
გაკვეთილი ჩავატარე გეგმით გათვალისწინებული
აქტივობების თანმიმდევრობით.გეგმის მოდიფიცირება საჭირო არ გამხდარა.
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების შემდეგ,წინარე
ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეებს შევთავაზე მრავალფეროვანი აქტივობა.კითხვა-პასუხის
საშუალებით გამოვიკითხე წინა მასალა და შევამზადე ბავშვები ახალი მასალისათვის.ამ მიზნით
ვაჩვენე კომიქსი ,,ბიბლუსში’’,რომელშიც გამახვილებული იყო ყურადღბა წითელ წიგნზე.მოსწავლეების
მიერ გამოითქვა დაახლოებითი ვარაუდი ახალ თემასთან დაკავშირებით,რაც ცხადყო შემდეგ
ნაჩვენებმა საინფორმაციო სახის მუსიკალურმა ვიდეო რგოლმა ,,წითელი წიგნი“.
ბავშვებისათვის
ნათელი გახდა გაკვეთილის თემა,მათ,კონკრეტულ მასალაზე გადასვლამდე,ხალისით იმუშავეს
ჩემს მიერ შეთავაზებულ კროსვორდის ელექტრონულ ვერსიაზე-დაასახელეს წითელ წიგნში შეტანილი
ცხოველები ყურადღება გაამახვილეს იმ მიზეზებზე, რის გამოც ხვდებიან ამ წიგნში ფლორისა
და ფაუნის წარმომადგნლები.
აუდიო მასალის მოსმენის ფონზე შევისწავლეთ კონკრეტული
თემა. ,,Киты-самоубийцы’’.მოსმენილი ტექსტის მიხედვით იმუშავეს ტესტზე და სქემებზე,შექმნეს
საფუძველი საშინაო დავალების შესრულებისათვის.
გაკვეთილის ბოლოს შევაფასე მოსწავლეები როგორც
განმავითარებელი ,ასევე განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკით.
გაკვეთილზე მიღებულმა შედეგმა დაახლოებით გაამართლა
ჩემი მოლოდინი.რესურსების მრავალფეროვნებამ საინტერესო გახადა გაკვეთილი და ხელი შეუწყო
მოსწავლეებში კოგნიტური უნარების განვითარებას.შესაბამისად მოსწავლეთა აქტიურობაც გაიზარდა.ისინი ბუნებრივად ჩაებნენ ,კითხვა-პასუხის
რეჟიმსა თუ ინტერაქციებში,გამარტივდა ენეობრივი ბარიერის დაძლევა.
გაკვეთილის მიმდინარეობამ ცხადყო რომ რესურსი
გამოვიყენე ადეკვატურად.
თუმცა ვფიქრობ,დასახვეწია ჩემს მიერ
კომპიუტერული ტექნოლოგიების ფლობის ტექნიკა,
რომ მეტი სიხშირით შევძლო ელექტრო რესურსის შექმნა გაკვეთილების გამრავალფეროვნება.
რესურსები:
Comments
Post a Comment