მატრიცა - Животные и птицы – наши друзья. В зоопарке - 5 კლასი

 

 

თემატური მატრიცა რუსულ ენაში

 

თემა: Животные и птицы – наши друзья. В зоопарке

საათების რაოდენობა: 8-10

 

ძირითადი რესურსები:https://en.calameo.com/read/0042267578bd0eff8355b

https://www.youtube.com/watch?v=i781HLewG24

კლასი: მე-5

სახელმძღვანელო: მარინა ბარსეგოვა , V კლასი                                             

სკოლა: სსიპ როსტომ აბრამიშვილის სახელობის საჩხერის მუნიციპალიტეტის სოფელ სარეკის საჯარო სკოლა

მასწავლებელი: ნინელი ცაბაძე

თარიღი: 2021-22 სასწ. წელი

 

დავალება

ცნებებიდაქვეცნებები

საკითხი

საკვანძოშეკითხვები

 

1

2

3

4

 

 

1.    კომიქსი

 

 

წერითიკომუნიკაცია;

 

 

·         სამეტყველომოქმედება:  აღწერა, ახსნა-განმარტება; 

·         სტრატეგიები: წერითიკომუნიკაციის, გაგების;  ლექსიკისდაგრამატიკისასათვისებლად

 

 

კომიქსი თემაზე:,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“

 

 

 

  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით შევქმნა კომიქსი თემაზე: ,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“ თანატოლებისთვის წარსადგენად?

 

  • როგორ შევძლო მიზნობრივად  და მართებულად  დაწერა?

 

 

 

 

 

 

ნაწილი 1

 

 

 

სამიზნე ცნებები და შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები

საკითხი:
კომიქსი თემაზე:
,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“

 

ქვეცნებები/ქვესაკითხები:

წერითიკომუნიკაცია

 

წერითიკომუნიკაცია;

 

 

·         სამეტყველომოქმედება:  აღწერა, ახსნა-განმარტება; 

·         სტრატეგიები: წერითიკომუნიკაციის, გაგების;  ლექსიკისდაგრამატიკისასათვისებლად

 

 

ადრესატი: თანატოლი.

 

ლექსიკა:

Экскурсия, зоопарк, решетка, волк, лиса, медведь, медвежонок, жираф, кенгуру, слон, лев, тигр, кролик, олень, журавль, орел, обезьяна, белка, дятел, тюлень, крокодил, живет, заботится...

 

გრამატიკა:

 

მორფოლოგია:

მორფოლოგი:

Местоимение:я, ты, он, она,оно, они,мой, моя, мое, мои

 

წერილობითი კომუნიკაციის  გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებები

  • ტექსტის სტრუქტურა:
  • აბზაცი, ილუსტრაცია;
  • სასვენი ნიშნები

 

სტრატეგიები

 

 

  • წერითი კომუნიკაციის, გაგების   სტრატეგიები; ლექსიკის და გრამატიკის ასათვისებლად

 

 

 

 

საკვანძო შეკითხვები

 

  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით შევქმნა კომიქსი თემაზე: ,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“ თანატოლებისთვის წარსადგენად?

 

  • როგორ შევძლო მიზნობრივად  და მართებულად  დაწერა?

 

 

 

 

კომპლექსური დავალებები და შეფასების კრიტერიუმები

 

 

 

წერითი კომუნიკაცია;

 

1. წარმატებული წერითი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების (მაგ.,  რა არის კომუნიკაციის თემა, რა მიზანი მაქვს, ვინ არის ჩემი მსმენელი, სად მიმდინარეობს კომუნიკაცია, როგორია კომუნიკაციის ფორმა, ჟანრი) გათვალისწინებას, მათი შესაბამისი  ენობრივი   ( მაგ., სამეტყველო მოქმდებები,  ლექსიკის, გრამატიკულ საკითხების) და წერილობითი კომუნიკაციის  გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებების გამოყენებას;

2. საკომუნიკაციო ამოცანების წარმატებით გადასაჭრელად საჭიროა სათანადო  სტრატეგიების   გამოყენება   წერითი კომუნიკაციის  მომზადების სხვადასხვა ეტაპზე და  წერითი კომუნიკაციის დროს.;

 

3. წერით  მეტყველებაში წინსვლა დამოკიდებულია  სტრატეგიულობაზე და  არა - თანდაყოლილ უნარზე.

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები, შეკითხვები)

ეტაპი I. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა

 

 

აქტივობა N 1.

როგორ შევქმნა კომიქსი

 იმსჯელე ამ საკითხებზე:

 

  • ახსენი შენი სიტყვებით, რას მოითხოვს შენგან დავალება?
  • რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგება?
  • როგორია კომიქსი? რა ნაწილებისგან შედგება? რა არის „ღრუბელი“? რა იწერება „ღრუბელში“? სად იწერება ტექსტი?
  • როდესმე შეგიქმნია თუ არა კომიქსი?
  • რისი შესწავლა დაგჭირდება?
  • რა გაგიადვილდება? რა გაგიძნელდება? რაში დაგჭირდება  დახმარება?

 

აქტივობა N 2. გამოთქვი ვარაუდები, თუ როგორ უნდა მოემზადო კომიქსის შესაქმნელად. ნახე ვიდეო: https://www.youtube.com/watch?v=RSlarnKhD4U

და  გეგმის სახით ჩამოწერე 3-4 პუნქტი, რომლებიც დაგეხმარება საკუთარი მინი ტექსტის შექმნაში.

 

ეტაპი II. კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა

 

ნაბიჯი 1. როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  აითვისე საჭირო ენობრივი მასალა?

 

 

ახალი ლექსიკური ერთეულის გაცნობა/წინარე ცოდნის გააქტიურება

 

შესაძლო აქტივობები და რესურსები:

https://www.youtube.com/watch?v=nr3CAGuUd-4

 

 

https://learningapps.org/1188951

 

https://learningapps.org/4681701

 

აქტივობა N 3.

ძირითადი რესურსი: стр.6-7. Назовибуквы:   https://en.calameo.com/read/00422675796af84b8ef72

აქტივობა N 4.

ძირითადი რესურსი: https://en.calameo.com/read/0042267578bd0eff8355b

стр.8-9.Ответьнавопросы:

Куда пошлиАнна и дедушка?

Кого  они увидели?

Кого  сфотографировала девочка?

აქტივობა N 5.

ძირითადი რესურსი: https://en.calameo.com/read/0042267578bd0eff8355bстр.10. Ответьнавопросы:

Куда и к кому едет Нина в субботу?

Кто у них во дворе?

КоголюбитНина?

აქტივობა N 6.

Послетого, кактывыучилвсебуквы, приступайк выполнениюзаданий:რესურსში მოცემულ ასოებზე დამატებით მოიფიქრეთ სიტყვები:

https://www.youtube.com/watch?v=P0enXHMINTk

აქტივობა N 7.

დამატებითი რესურსი:  ვსწავლობთ თამაშით: წაიკითხე, გაიმეორე და დაიმახსოვრე ზოოპარკის ბინადართა სახელები: https://www.youtube.com/watch?v=nr3CAGuUd-4

 

აქტივობა N 8.

დამატებითი რესურსი: Подпишикартинки:https://learningapps.org/1188951

 

აქტივობა N 9.

დამატებითი რესურსი: ვსწავლობთ თამაშით:Назовиживотное и распределиживотныхподвумгруппам: https://learningapps.org/4681701

 

აქტივობა N 10.

დამატებითი რესურსი:მოვუსმინოთ ლექსებს ცხოველებისა და ფრინველების შესახებ: https://bibusha.ru/stikh-detki-v-kletke-samuil-marshak-smotret-video-slushat-chitatდა ვისწავლოთ ერთ-ერთი ლექსი ზეპირად.

 

 

მორფოლოგია.

 

აქტივობა N 11.

დამატებითი რესურსი: ვსწავლობთ თამაშით: გადაანაწილე საგნები ნაცვალსახელების он, она, оно, они ქვეშ: https://learningapps.org/11039044

 

 

აქტივობა N 12.

დამატებითი რესურსი: ვსწავლობთ თამაშით: გადაანაწილე საგნები ნაცვალსახელების мой, моя, мое, моиქვეშ: https://learningapps.org/5445560

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება:

 

სტრატეგიები:

 

ლექსიკის ათვისების, მოსმენილი ტექსტის გაგების, გრამატიკის.

 

  • რა ხერხები დაგეხმარება  ახალი სიტყვების შესწავლაში?
  • რომელი ხერხი დაგეხმარება  ყველაზე უკეთ  ცხოველებისა და ფრინველების სიტყვების ათვისებასა და დამახსოვრებაში? 
  • რომელი მეთოდი დამეხმარება გრამატიკული საკითხის შესწავლაში?
  • კანონზომიერების/წესის გააზრება და გამოყენება კონკრეტულ  მაგალითებში?
  • კონკრეტულ მაგალითებზე დაყრდნობით კანონზომიერების აღმოჩენა და წესის გამოყვანა?
  • პარალელების გავლება მშობლიურ ან  სხვა ენასთან - ნიშანდობლივი ენათშორისიშედარებების გაკეთება  შესასწავლი ენის სისტემისა და ფუნქციონირების გაგების ხელშესაწყობად?
  • რა გამიჭირდა? რა გამიადვილდა? რა ვერ გავიგე?
  • სად დამჭირდება დახმარება?
  • გადაწერა, კონტექსტის გამოყენება? რაიმესთან ასოცირება/ დაკავშირება? ხმამაღლა გამეორება? პირადი ლექსიკონის შედგენა? )
  • როგორ მოემზადე ტექსტის მოსასმენად?
  • როგორ მოიქეცი? ერთდროულად ყველაფრის გაგებას ცდილობდი თუ გაგების ეტაპობრივი ამოცანები დაისახე და ყოველ ჯერზე უფრო მეტს იგებდი?
  • რომელი სტრატეგიების გამოყენება  გაგიადვილებს ტექსტის დაწერას, წერილობითი კომუნიკაციის  გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებების გამოყენებას?

·         რა შეცდომებს უშვებ? რა უნდა გააუმჯობესო? როგორ გააუმჯობესებ? რა სტრატეგიებს გამოიყენებ ამისთვის?

·         რომელ ენობრივ კონსტრუქციებზე გჭირდება დამატებითი ვარჯიში?

 

 

 

 

 

 

ნაბიჯი 2. როგორ და რამდენად ეფექტიანად მოემზადე  წერითი  კომუნიკაციისთვის; რამდენად შეესაბამება შენ  მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები და გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებები მოცემული საკომუნიკაციო სიტუაციის მოთხოვნებს? რომელი სტრატეგიები   შეგიწყობს  წინსვლაში ხელს?

 

 

შესაძლო აქტივობები და რესურსები:

1.ჩამოწერე რა დაგჭირდება იმისათვის, რომ  კომიქსი შექმნა.

2. მოიმარაგე ყველა საჭირო მასალა.

3.გეგმის სახით ჩამოწერე რომელ ცხოველებს აირჩევ დაროგორ აალაპარაკებ.

4. შექმენი კომიქსი.

5. წარუდგინე კომიქსი  კლასს. 

რეფლექსია - კომიქსის წარდგენის შემდეგ განვლილი სამუშაო ეტაპების განხილვა და გასაუმჯობესებელი გზების დადგენა.

 

დავალების  შესრულების პროცესში დასასმელი მეტაკოგნიტური ხასიათის კითხვების ბანკი (ვიყენებთ საჭიროებისამებრ)

  • აღწერე, რა ნაბიჯები გადადგი, რა თანამიმდევრობით;
  • რა გაგიძნელდა, რა გაგიადვილდა? რატომ?
  • რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში? როგორ გადაჭერი? რატომ ვერ გადაჭერი? როგორ მოიქცევი მომავალში, რომ მსგავსი პრობლემა გადაჭრა;
  • რა ძლიერი და სუსტი მხარეები გაქვს პირობის მოთხოვნებთან მიმართებით?
  • რამდენად შეძელი საჭირო გრამატიკის, ლექსიკის  გამოყენება კომუნიკაციისას - კომიქსის შექმნინსას? 
  • რამდენად შეძელი საჭირო ფუნქციური ენობრივი კონტრუქციების გამოყენება? 
  • რომელი გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშალებები გამოიყენე კომიქსის შექმნისას?
  • მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია? მსგავსი  სტრატეგიები გამოგიყენებია?
  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით   მიაღწევ უკეთეს შედეგს?
  • შენი თანაკლასელის რომელმა ნაშრომმა მიიპყრო ყველაზე მეტად შენი ყურადღება? რატომ? რით?
  • რას გააკეთებდი განსხვავებულად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?

 

 

კომპლექსური დავალება -

კომიქსი თემაზე: ,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“

 

კომპლექსური დავალების პირობა:

ფურცელიგაყავიოთხტოლნაწილად, აირჩიეოთხიგარეული ცხოველიდაკომიქსებშიასახეამცხოველებსროგორკლიმატურპირობებში უხდებათ ცხოვრება და რითიიკვებებიან.დააწერე სურათს ცივა თუ ცხელა და „ღრუბელში“( ცხოველების ფიქრებში) იმ საკვების დასახელება, რომელზეც ცხოველი ფიქრობს.

 

დავალების წარდგენის შემდეგ იმსჯელე:

·         რამდენად ეფექტიანად გააცანი თანატოლებს კომიქსები; რამდენად ეფექტიანად გამოიყენე  საჭირო ენობრივი   და წერითი კომუნიკაციის  გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებები;  (მკვ.1);

·         როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  აითვისე საჭირო ენობრივი მასალა? რამდენად ეფექტიანად შექმენი კომიქსები?(მკვ. 2)

·         რომელმა სტრატეგიებმა  შეგიწყო  წინსვლაში ხელი? რომელი სტრატეგიების გამოყენება დაგეხმარება   უკეთესი შედეგის მიღწევაში? (მკვ. 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის მეცადინეობა

მშობელთა კრების ოქმები, 6 კლასი, ნინელი ცაბაძე, 2022-23

რუსული ენა / 6 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი