რუსული ენა / 5 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი

 

სსიპ საჩხერის მუნიციპალიტეტის როსტომ აბრამიშვილის სახელობის სოფელ სარეკის საჯარო სკოლა

რუსული ენა / 5 კლასი / ნინელი ცაბაძე

კურიკულუმი

სტანდარტი: მეორე უცხო ენა    А 1.2.  А 1.2

თემა 1

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

კომპლექსური დავალების პირობა

მაგალითები შედარებისათვის

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Алфавит

ჟანრი

 

ზეპირი მეტყველება, მოსმენა, კითხვა , ლაპარაკი,  წერა, მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, მონოლოგი, დიალოგი,

კითხვა- პასუხი...

 

 

სამეტყველო ქმედება:

 

მოსმენით, მიბაძვით ბგერების, მარცვლის, სიტყვების წარმოთქმა;

ასოების, ასოთშეთანხმების, მარცვლების შესაბამისი ჟღერადობით გახმოვანება;

ნაცნობ თემატიკაზე კითხვის დასმა და  პასუხის გაცემა; რამდენიმე წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა; საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვისი მიმართვის თავაზიანი და ფამილარული ფორმების შერჩევით დიალოგები; მონოლოგი საკუთარ 6, ახლობლებზე, უცნობი სიტყვების ამოცნობა, მცირე ზომის ტექსტის წაკითხვა, ლექსის ზეპირად წარმოთქმა.

 

 

ენობრივი საშუალებები

მთავრული და არამთავრული ასოების ამოცნობა, ასოთშეთანხმება, მარცვალი, სიტყვა, გამოთქმა, წინადადება;

კალიგრაფიისა და მართლწერის ელემენტარული ნორმების დაცვა, კარნახით წერა ნასწავლი სიტყვის, მარტივი წინადადების, არსებითი სახელი: ვინ და რა ჯგუფის, სქესი;

პირის, კუთვნილებითი  და ჩვენებითი ნაცვალსახელები.

 

კულტურათა შორის დიალოგი

ილუსტრაციებში, ტექსტებში ასახული  სახელმწიფო სიმბოლოების ამოცნობა,  ქართული და რუსული ანბანის მსგავსება- განსხვავება , გრამატიკული ერთეული სქესი რუსულ ენაში და ქართულ ენაში,

რუსულ და ქართულ დამწერლობას შორის მსგავსება- განსხვავების აღმოჩენა.

 

ლექსიკა

 

Туча

индюк

утка

часы

экран

ананас

овощи

акула

арбуз

мандарин

ручка

нож

лампа

мальчик

девочка

меня зовут

моя фамилия

 

1. Знакомство с русским алфавитом.(стран.5)

 

2. Гласные Аа, Оо, Уу, Ээ, Ии, ы

Как различать звуки и буквы.( стран. 6-7

 

3. Согласные. Буквы Лл, Мм, Нн, Рр, Йй(стран.8)

 

4.Заглавная буква. Ударение.

Как тебя зовут? Меня зовут...( стран.9-10)

 

5.Буквы Ее, Ёё, Юю, Яя. (стран. 11)

 

6. Личные местоимения.

Мягкость согласных.(стран. 11-12)

 

7.Согласные Бб, Пп, Дд, Тт.(стран.13)

 

8. Местоимения:это, там, тут.

Что тут? Что там?(стран. 13-14)

 

9.Согласные Гг, Кк, Чч, ь.(стран.15)

 

10. Имя существительное. Кто? Что?(стран.16-17)

 

11. Согласные Вв, Фф, Зз, Сс.(стран.18)

 

12. Личные местоимения.

Он, она, оно - род имён существительных.(стран.19)

 

13. Согласные Жж, Шш, Цц.(стран.21)

 

14. Род имён существительных.

Мой, моя, моё.

Твой, твоя, твоё (стран. 23)

 

15.  Род существительных , которые окончиваются на ь.(стран. 22)

 

16.Согласные Хх, Щщ.

Разделительный твёрдый знак ъ.(стран. 25)

 

17. Буквы и звуки.

Буквы, обозначающие два звука...( стран. 25)

 

18. Чтение: ,,Пропала собачка..."( стран. 26)

 

19. Чтение: ,,Жили-были буквы..."(стран. 28).

 

20. Слушание: стишок ,, Алфавит" и чтение ( стран. 29)

 

21. Чтение,, Алфавит"

Алфавит и стихи  найзусть ( стран.29).

1.,,ანბანი,, სახელმძღვანელო გვ 5

 

სტენდის შექმნა:

,, ჩვენ უკვე ვწერთ და ვკითხულობთ რუსულად".

რუსული ანბანის შექმნა:  მთავრული და არამთავრული ასოების ბეჭდური და წერითი სიმბოლოების ფერადი ფლომასტერებით, მარკერებით, თითოეულ  ასო- ბგერაზე დაწყებული ნასწავლი არსებითი სახელის ნახატების

განთავსება შესაბამის ასო-ბგერასთან, ნამუშევარს თვალსაჩინო ადგილზე რუსულად ვაწერთ სახელს და გვარს.

1. ,,იყო და არა იყო რა, იყო და-ძმა ასო-ბგერებით...“ სახელმძღვანელო გვ. 28-29

1. მოსწავლის წიგნი

2. მოსწავლის რვეული

სამუშაო რვეული

3. ანბანის დაფა, მოძრავი ანბანი,

4. თაბახის ფურცლები, ფორმატი ,

5. ფერადი ფანქრები, ფლომასტერები, მარკერები

6. აუდიო მასალა

 

თემა 2

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

კომპლექსური დავალების პირობა

მაგალითები შედარებისათვის

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Мы учимся.

ჟანრი

 

სურათების აღწერა;

კითხვა, გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით წერითი სამუშაოებისშესრულება, დიალოგი, კითხვა- პასუხი.

 

სამეტყველო ქმედება

 

თვლა ერთიდან ოცის ჩათვლით, უცნობი ტექსტების წაკითხვა, მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა, ლექსის ზეპირად წარმოთქმა.

 

ენობრივი საშუალებები

 

ზედსართავი სახელის შეთანხმება არსებით სახელთან სქესში;

არსებითი სახელის რიცხვი;

რიცხვითი სახელები ერთი, ორი არსებით სახელთან.

ნასწავლი გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით  წერით მაგალითებზე მუშაობა.

 

 

ლექსიკა

 

 Мы учимся

пенал

резинка

карандаш

ручка

линейка

клей

краски

тетрадь

мел

учебник

Наш

цветок

дом

ручка

жадность

окно

книга

друг

друзья

Мы пишем

Мы читаем

Я умею

прыгать

рисовать

считать

плавать

бегать

петь

1.Имя прилагательное ( Стран. 30-31)

2. В реале . Множественное число.  ( Стран. 32-33)

3. Имя числительное.

Наш класс.(стран. 34-35)

4. Числительные один, два с существительными. Жадность.( стран. 36-37)

5. Что мы умеем делать?

 

 

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო რვეული

4.       ლექსიკონი

5.       აუდიომასალა

 

 

 

 

თემა 3

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

კომპლექსური დავალების პირობა

მაგალითები შედარებისათვის

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Дни недели

ჟანრი

 

მოსმენა, სურათების აღწერა, ზეპირი მეტყველება, დიალოგი.

 

სამეტყველო ქმედება

 

ნასწავლი გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით დიალოგი, მცირე ტექსტის წაკითხვა, ლექსის წარმოთქმა ზეპირად.

 

ენობრივი საშუალებები

 

რიცხვითი სახელი: რაქოდენობითი და რიგობითი, რამდენი? მერამდენე? სავარჯიშოების შესრულება რიცხვითი სახელის ნასწავლი ფორმების გამოყენებით, კვირის დღეები ზეპირად და მათი მართლწერა.

 

ლექსიკა

неделя

день

понедельник

вторник

среда

четверг

пятница

суббота

воскресенье

город

гномик

обед

лес

опушка

речушка

 

1. Дни недели: диалог ; стихотворение ( Стран. 40-41).

2. Имя числительное.  Дни недели. Когда? ( Стран. 42-43-44)

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო რვეული

4.       ლექსიკონი

5. აუდიომასალა

 

თემა 4

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

კომპლექსური დავალების პირობა

მაგალითები შედარებისათვის

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Природа и погода

ჟანრი

 

გრამატიკული ერთეულები;

დიალოგი;

ზეპირმეტყველება- ლექსი;

მცირე ზომის ტექსტების კითხვა.

 

სამეტყველო  ქმედება

 

კითხვა-პასუხი;

მარტივი ინტერაქცია კონკრეტული გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით;

ლექსის ზეპირად წარმოთქმა.

 

ენობრივი საშუალებები

 

 

ხმამაღლა და გარკვევით კითხვა; კალიგრაფიისა და მართლწერის ნორმების დაცვით წერა; მტკიცებით და უარყოფით წინადადებებში სიტყვათა რიგის დაცვა.

 

კულტურათა შორის დიალოგი

მშობლიურ და უცხოური წერითი თუ სამეტყველო კულტურული ერთეულების მსგავსება- განნსხვავების აღმოჩენა, აღქმა, პატივისცემის უნარის გამომუშავება.

 

ლექსიკა

 

год

месяц

время

Времена  года

весна

лето

осень

зима

первый

последний

дочка

мать/ мама

снег

дождь

красный

белый

голубой

чёрный

серый

жёлтый

зелёный

синий

Старый

 

1.Календарь  (стран. 45)

2.Времена года - стихотворение.  Месяцы. ( Стран.46- 47)

3. Название цветов.  Старый альбом. Имя существительными + имя прилагательное (Стран. 48-49-50)

4. Времени года. Какое время года вам нравится? Почему?( стран. 51-52-53)

4. У нас...( Какая погода? Когда?)  диалог(стран. 54-55)

5. Мир сказок:,, Снегурочка"   ( Стран.56-57)

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო რვეული

4.       ლექსიკონი

5. აუდიომასალა

 

 

თემა 5

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Одежда и обувь

ჟანრი

 

მოსმენა, კითხვა, დიალოგი, ზეპირმეტყველება- ლექსი.

 

სამეტყველო ქმედება

 

მცირე მოცულობის ტექტის წაკითხვა, ლექსის წარმოთქმა რიტმის, ინტონაციის, პაუზის დაცვით.

დიალოგში მონაწილეობა.

 

ენობრივი საშუალებები

 

საუბრისა და წერითი სამუშაოს შესრულების დროს ნასწავლი გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების მობილიზება და გამოყენება: ზმნის წარსული დრო, კუთვნილებითი ნაცვალსახელის არს. სახელის სქესთან შეთანხმება და შესაბამისი კითხვის დასმა.

 

ლექსიკა

 

 

Одежда

Обувь

Шапка

Брюки

Сапоги

Платье

Рубашка

Перчатки

Песня

Носки

Теплый

Розовая

Новый

Ёж

Заяц

Лиса

Волк

Медведь

 

კულტურათა შორის დიალოგი

 

მშობლიურ ენაში შემოჭრილი რუსული სიტყვების აღმოჩენა და ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის ქართული შესატყვისის მოძიება და შესაბამისი ლექსიკონის დამუშავება.

1. Для каждой погоды нужна своя одежда.

Песенка дождя (стран. 58-59)

2. Ёж и заяц. Притяжательное местоимение- мой, вопрос- чей?( стран. 60-61)

3. Глаголы.Прошедшее время.

,,Жил человек рассеянный..."(стран. 61-62)

4. Незнайка. Прошедшее время глагола..(стран. 63-64)

 

 

 

1.       სახელმძღვანელო

2.       მოსწავლის რვეული, სამუშაო რვეული,

3.       ლექსიკონის რვეული,

4.    აუდიომასალა

 

 

თემა 6

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Моя семья

ჟანრი

მისალოცი ბარათების დამზადება, გაფორმება.

მოსმენა, წერა, ლექსი, აღწერა.

 

სამეტყველო ქმედება

სურათის აღწერა ნასწავლი ლექსიკის გამოყენებით;  მუშაობა რუბრიკაზე: დიახ, არა. კითხვაზე პასუხი ზეპირად და წერილობით; კითხვა თარგმნით.

 

ენობრივი საშუალებები

გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით სავარჯიშოებზე მუშაობა( რა ქვია მას? ეს არის.... მე ვარ... მას ქვია... ჩუქება,მიცემა ... ვის?)  ტექსტის ზოგადი შინაარსის ამოცნობა, კონკრეტული ინფორმაციის ამოკრება, და ბარათის დამზადება.

 

ლექსიკა

Любимый

Поздравляю

Желаю

Счастье

Радость

Здоровье

Женский день

Подарок

Папа

Дедушка

Бабушка

Сын

Сколько

Брат

Сестра

 

კულტურათა შორის დიალოგი

 უცხო ქვეყნისა და საქართველოს სარვამარტო, საგაზაფხულო, და სხვა დღესასწაულების მილოცვის, აღნიშვნის  ტრადიციები, მსგავსება- განსხვავების აღმოჩენა.

1.Моя семья. Стишок (стран.65-66)

2. Слушание и описание картины.

Чтение,, Меня зовут..."(стран.67)

3.Как зовут (кого?). Весенний праздник. Подарок маме ( стран. 68-69)

4. Подарить(дать) кому?

Стишок,,В тёплый мартовский денёк..." Поздравительные открытки (стран.70-71-72)

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო რველი

4.       ლექსიკონის რვეული

5.       აუდიომასალა

6.       თაბახის ფურცლები

7.       ფერადი ფანქრები,

8.       მარკერები

 

 

თემა 7

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Город. Улица.

ჟანრი

აღწერითი თხრობა მარტივი წინადადებებით; ლექსის გამომეტყველებით კითხვა.

 

სამეტყველო ქმედება

ლექსის ზეპირად წარმოთქმა.

მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.

კითხვა- პასუხის რეჟიმში მუშაობა ნასწავლი ლექსიკის გამოყენებით.

 

ენობრივი საშუალებები

უცნობი სიტყვების, გამოთქმების მნიშვნელობის ამოცნობა; ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული შესიტყვებების შესაბამისად გამოყენება.

 

ლექსიკა

Лодка плывёт

Мальчик идёт

Поезд едет

Самолёт летит

Город

Улица

Переход

Остановка

Поезд

Корабль

Свет

Вспыхнул

Опасен

Если

Путь

Прохода нет

1.Слушание: город. Улица.

Ответы на вопросы.(стран.73)

2. Светофор- стихотворение (стран.74)

3. Текст,, Лена и Коля..."чтение.( стр.75)

4. Стишок найзусть (стран. 76)

 

 

 

1.       სახელმძღვანელო

2.       მოსწავლის რვეული, სამუშაო რვეული,

3.       ლექსიკონის რვეული,

4.    აუდიომასალა

 

 

თემა 8

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Мой дом. Моя квартира.

ჟანრი

მოსასმენი მასალა.ლექსი .

კითხვა - პასუხი. დიალოგი. რუბრიკა: დიახ ან არა. თარგმანი ყურადღების გამახვილება წინდებულებზე.

 

სამეტყველო ქმედება

აღწერა- დახასიათება; კითხვა- პასუხი; დიალოგში მონაწილეობა

 

ენობრივი საშუალებები

ნასწავლი გრამატიკული საკითხების ფუნქციურად გამოყენება ( წინდებულები, სად? რომელ სართულზე? ზმნის აწმყო დრო)

 

კულტურათა შორის დიალოგი

მშობლიური და უცხო ქვეყნების ხალხების, საცხოვრებელი სახლების და ქალაქების, ქუჩების , ბინების მოწყობის კულტურული თავისებურებების მსგავსება- განსხვავება.

 

ლექსიკა

Настоящее время

Я живу

Квартира

Низкий

Многоэтажный

Одноэтажный

Школа

Считаем

Лестница

Этаж

Против

Вверх

Вниз

Минута

Холодильник

Стол

Стул

Зеркало

Вещи

Мебель

Люстра

Шкаф

 

 

 

 

1. Новый дом.(стран.77)

2.Слушание: диалог,,Мой дом. Моя квартира "

3. Настоящее время глагола.

Стихотворение,,Вверх и вниз" ( стран.78-79)

4. ,,Мари живёт в..." Читать текст . Название рисунок по русски (стран.80-81)

5.Чтение текста:,, Сегодня Саша и..." Предлоги с вопросом ГДЕ?(стран.82-83)

6.Грамматические конструкции,,что?где?

Стихи ,,Над нашей квартирой..." (стран.84-85)

 

 

 

1.       სასწავლო წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო და ლექსიკონის რვეულები,

4.       აუდიომასალა,

 

 

 

თემა 9

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Животные и птицы - наши друзья.

ჟანრი

ზღაპარი. ილუსტრაციები. გრამატიკული სქემა. ლექსი. მოთხრობა.

 

სამეტყველო ქმედება

კითხვა -პასუხი, ინტერაქცია მაგალითზე დაყრდნობით, მოთხრობის მოკლედ თხრობით გადმოცემა.

 

ენობრივი საშუალებები

მორფოლოგიური ფორმების გამოყენებით  გრამატიკულ ჩარჩოზე მუშაობა( ზმნა, წინდებულები, არსებითი სახელის ბრუნვა კითხვების რა? სად? კითხვების შესაბამისად)

 

ლექსიკა

Животные

Птицы

Петух

Курица

Гусь

Индюк

Утка

Корова

Овца

Лошадь

Кошка

Коза

Свинья

Собака

Яйцо

Несёт яйцо

Охраняет

Шерсть

Молоко

Возит груз

Старый пёс

добрый

Хозяюшка

1. Животные и птицы. Чтение новых слов.(стран. 86)

2. Старый пёс. Модели : любит что? Ест/пьет что?.(стран.87-88)

3.Добрая хозяюшка. Сказка. (стр. 89)

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სამუშაო და ლექსიკონის რვეულები

4.    აუდიომასალა.

 

 

თემა 10

 

 

სამიზნე ცნება/  ქვეცნებები, ქვესაკითხები

 

ძირითადი საკითხი / ქვეთავი

 

ძირითადი კონტექსტ მაგალითი

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

მაგალითები შედარებისათვის

 

სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის

Скоро каникулы

ჟანრი

დიალოგი, რუბრიკა დიახ, არა; სურათების აღწერა, და ჩარჩოების შედარება.

 

სამეტყველო ქმედება

ინტერაქცია: მინი- დიალოგი ,, მისალმება "

თხრობა

აღწერა.

 

ენობრივი საშუალებები

ზეპირდა წერით სიტუაციებში ნასწავლი გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების მობილიზება და გამოყენება.

 

კულტურათა შორის დიალოგი

სხვადასხვა ქვეყნის სოციოკულტურული თავისებურებების, ცხოველთა სამყაროს მიმართ ქცევის კულტურის გაცნობა, მშობლიურთან შედარება, მსგავსება- განსხვავების აღმოჩენა.

 

ლექსიკა

Скоро

Каникулы

Можно

Школьник

Звезда

Слово

Отдых

Учёба

Теперь

Привет

Здравствуй

Шутка

Шут

Рыжий

Нос

Тигр

Заяц

Лиса

Крокодил

Лев

На память

Коза

 

 

 

 

 

 

1.Что можно делать на каникулах?

,,У нас каникулы!"(стран.90-91)

2.Слушание ,, Скоро каникулы"- работа с рубриками. Где? (стран.92)

3. Шутка: диалог. Работа над рисунками( стран. 93)

4.Большой и маленький.

В зоопарке. ( стран. 94)

5. Солнышко на память ( стран. 95)

 

 

 

1.       მოსწავლის წიგნი

2.       მოსწავლის რვეული

3.       სავარჯიშო და ლექსიკონის რვეულები

4.       აუდიომასალა

5.    ინტერნეტმასალის მოძიება საქართველოს და სხვა ქვეყნების ზოოპარკის მცხოვრებთა გაცნობისა და ცხოველებისადმი სხვადასხვა ხალხების დამოკიდებულების გაცნობა.

 

Comments

Popular posts from this blog

რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის მეცადინეობა

მშობელთა კრების ოქმები, 6 კლასი, ნინელი ცაბაძე, 2022-23

რუსული ენა / 6 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი