თემატური მატრიცა რუსულ ენაში - 6 კლასი - 2021-22 წელი
თემატური მატრიცა რუსულ ენაში
თემა: Приятного
аппетита საათების რაოდენობა: 8-10 აკ. სთ. |
|||
ძირითადი რესურსი:https://www.youtube.com/watch?v=HKrd9T0S6XI დამატებითი
რესურსები: https://soundcloud.com/user-106964362/sets/6a-1 https://learningapps.org/14612211 https://soundcloud.com/user-106964362/sets/6a-1 https://www.youtube.com/watch?v=2sBsCPD2JqU https://learningapps.org/15996715 https://learningapps.org/14621012 https://www.youtube.com/watch?v=3dMIKfJ3vzU თარიღი: 2021-22 სასწ. წელი კლასი: მე-6 სკოლა: სსიპ როსტომ აბრამიშვილის სახელობის საჩხერის მუნიციპალიტეტის
სოფელ სარეკის საჯარო სკოლა მასწავლებელი:
ნინელი ცაბაძე |
|||
დავალება |
ცნებები და ქვეცნებები |
საკითხი |
საკვანძო შეკითხვები |
1.
მინი სპექტაკლი |
ზეპირი
კომუნიკაცია · მინი სპექტაკლი · სამეტყველო მოქმედება: აღწერა, დამოკიდებულების გამოხატვა · სტრატეგიები: ზეპირი მეტყველების, გაგების; ლექსიკის და გრამატიკის ასათვისებლად |
მინი სპექტაკლი თემაზე:
,,გემრიელი სუპი“ |
·
როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით წარმოვადგინო მინი სპექტაკლი თემაზე: ,,გემრიელი სუპი“ თანატოლებისთვის წარსადგენად ?
|
2.
პროდუქტების
სია |
წერითი კომუნიკაცია · პროდუქტების სია · სამეტყველო მოქმედება: აღწერა,
ახსნა-განმარტება, დამოკიდებულების
გამოხატვა; · სტრატეგიები: წერითი კომუნიკაციის, გაგების,
სტრატეგიები ლექსიკის და გრამატიკის ასათვისებლად; |
პროდუქტების სია თემაზე: ,,სადილი სტუმრებისთვის“ |
როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით
შევქმნა პროდუქტების სია თემაზე: ,,სადილი სტუმრებისთვის“ თანატოლებისთვის წარსადგენად ?
|
ნაწილი 1 |
|||||
სამიზნე
ცნებები და შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი:
მინი სპექტაკლი თემაზე:
,,გემრიელი კერძი“ საკომუნიკაციო
სიტუაცია:
ფუნქციური მაკროსამეტყველო მოქმედებები:
ფუნქციური მიკროსამეტყველო მოქმედებები, ანუ გამონათქვამები და ენობრივი კონსტრუქციები, რომელთა
მეშვეობითაც ხორციელდება ინტერაქცია:
ლექსიკა:
ბოსტნეულის და ხილის აღმნიშვნელი სიტვები გრამატიკა:Винительный падеж объекта:. Согласованиеприлагательныxс существительными:Какой? Какая? Какое? Kакие? Число существительных ფუნქციური სამეტყველო მოქმედებები: Принесла,
купила,приготовила(чтo?) (какое?) არავერბალური კომუნიკაციის
ხერხები: ინტონაცია, პაუზა, მეტყველების ტემპი, ხმის ტემბრი, მახვილი ზეპირი მეტყველების ჟანრები - მინი სპექტაკლი სტრატეგიები
ლექსიკის და გრამატიკის ასათვისებლად; ზეპირიმეტყველების,
გაგების სტრატეგიები, მეტაკოგნიტური სტრატეგიები |
საკვანძო
შეკითხვები ·
როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით წარმოვადგინო მინი სპექტაკლი თემაზე: ,,გემრიელი კერძი“ თანატოლებისთვის წარსადგენად ?
|
კომპლექსური
დავალებები და შეფასების კრიტერიუმები |
||
ზეპირი კომუნიკაცია 1.
წარმატებული
ზეპირი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების (მაგ.,
რა არის კომუნიკაციის თემა, რა მიზანი მაქვს, ვინ არის ჩემი მსმენელი, სად
მიმდინარებს კომუნიკაცია, როგორია კომუნიკაციის ფორმა, ჟანრი)გათვალისწინებას,
მათი შესაბამისი ენობრივი საშუალებებისა ( მაგ., სამეტყველო
მოქმდებები, ლექსიკის, გრამატიკულ საკითხების) და არავერბალურ
ხერხების გამოყენებას. 2. საკომუნიკაციო ამოცანების წარმატებით გადასაჭრელად
საჭიროა სათანადო სტრატეგიების გამოყენება ზეპირი
კომუნიკაციის მომზადების სხვადასხვა ეტაპზე და ზეპირი კომუნიკაციის დროს. 3. ზეპირ მეტყველებაში წინსვლა დამოკიდებულია
სტრატეგიულობაზე და არა - თანდაყოლილ უნარზე. |
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები,
რესურსები, შეკითხვები) ეტაპი I.მოსწავლეებისთვისკომპლექსურიდავალებისპირობისგაცნობა დავალების მოთხოვნების გაცნობიერება: აქტივობა -
იმსჯელე ამ საკითხებზე:
ეტაპი II. კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა ნაბიჯი 1. როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით აითვისე საჭირო ენობრივი მასალა? საჭირო ენობრივი მასალა: ლექსიკა: Овощи, хозяйка,
базар, картошка, капуста, морковка, горох, петрушка, свёкла, вкусный, нужный,вкусней,нужней, зеленый,красный,желтый,белый,овощной,солёный,горячий,сладкий,фруктовый, фрукты,яблоко,груша,банан,персик,апельсин,ананас,мандарин,виногради др. გრამატიკა:Винительный
падеж объекта: Согласование существительных с
прилагательным Число существительных საჭირო
სამეტყველო ფუნქციების გამომხატველი კონსტრუქციები: Принесла, купила(чтo?)картошку,
капусту, морковку, петрушку, свёклу. вкусный суп, зеленый горох, красная
свекла... რესურსები და აქტივობები: რესურსი 2:https://www.youtube.com/watch?v=eCqTQ0_3FFo აქტივობა : გაიმეორე
ხილის და ბოსტნეულის სახელწოდება. წარმოთქვი სწორად სიტყვები.მოუსმინეთ და (ვიდეო რამოდენიმეჯერ
დაპაუზდება ბოსტნეულის აღმნიშვნელი სიტყვების წარმოთქმის დროს. დამახსოვრებისა და
სიტყვების სწორად წარმოთქმის მიზნით ჯერ
კლასი გაიმეორებს რამოდენიმეჯერ ამ სიტყვებს ერთად, შემდეგ რიგების მიხედვით გაიმეორებენ
მოსწავლეები). რესურსი1: https://ru.islcollective.com/russkii-rki-rabochie-listy/grammatika/imya-sushestvitelnoe/95288 აქტივობა 1. წაიკითხე ბოსტნეულის
და ხილის დასახელება. აქტივობა 2. მასწავლებელი ამიჭრის
სურათების და წარწერებს . მოსწავლეები შეუსაბამებენხილს ან ბოსტნეულს და მათ აღმნიშვნელ
სიტყვას ერთმანეთს რესურსი 3. овощи и фрукты
(thinglink.com) აქტივობა 3. ვისწავლოთ გამოცანები ბოსტნეულზე და ხილზე: ა)მოვუსმინოთ ამოცანას, ახალი სიტყვების ახსნას. გავიმეორეთწინადადებები
წამყვანის შემდეგ; ბ) მოვუსმინოთ ამოცანის ორ სტროფს და გავიმეოროთ; ვ)მოვუსმინოთ გამოცანას მთლიანად და გავიმეოროთ. გ) გავიმეოროთგამოცანა მოსმენის გარეშე. დ) გავიმეოროთ ისე ვითომ ძალიან გვეჩქარება. ე) გავიმეოროთ ჩურჩულით. და ა.შ. რესურსი Развивающее видео для детей. Учим цвета.
Названияцветовдлядетей. Colors in Russian - YouTube აქტივობა
1. გავიხსენოთ
ფერები. მოისმინეთ და გაიმეორეთ. Еда. Фрукты и овощи -
Pусский Pки Pабочие листы (islcollective.com) აქტივობა N1:ა) დაასახელეთ, რა სქესისაა
ხილის და ბოსტნეულის სიტყვები და გადაახარისხეთ 3 სვეტად. ბ) რა ფერისაა ვიდეოში
მოცემული ბოსტნეული. რესურსი: https://wordwall.net/de/resource/1969415/%D1%84%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%8B აქტივობა: ა) დავალების ინსტრუქცია იხილეთ რესურსში. ბ) დაასახელეთ ხილი და თქვით რა ფერისაა. აქტივობა: იპოვე ბოსტნეული და ხილი . დაუკავშირე ერთმანეთს
სიტყვები და სურათები. რესურსი:https://ru.islcollective.com/russkii-rki-rabochie-listy/grammatika/padezhi/56608 აქტივობა : 1დაასრულეთ ფრაზა«Мы
выращиваем на грядке...». 2თქვით რა ფერისაა ესა თუ ის
ხილი. რესურსიმოსასმენი რესურსი აუდიომასალა: 6 класс Барсегова Марина https://soundcloud.com/user-106964362/sets/6a-1 მოსასმენი: N25 აქტივობა: მოსმენის შემდგომი აქტივობა:
Выполните задание
в Рабочей тетради на стр.63. N 1. Прослушайте
и отметьте, какие фразы прозвучали? აქტივობა: მოიფიქრე 5 ხილის და 5 ბოსტნეულის სახელი და უპასუხე მეწყვილეს სეკიტხვებს: - Что растет в саду? - Что растет в огороде? აქტივობა N 3: ცხრილში გადაანაწილე რომელია ხილი და რომელი
-ბოსტნეული და გადანაწილების დროს წარმოთქვი ხმამაღლა: რესურსი:
- ვსწავლობთ თამაშით: https://learningapps.org/14612211 აქტივობა: Распредели овощи и
фрукты по группам: овощи -в огороде на грядке, фрукты - в саду на дереве. Называй каждый овощ и фрукт. რესურსი.6 класс. Барсегова Марина. სამუშაო რვეული გვ. 63 N 3 აქტივობა: Составьте
словосочетания: прилагательное + существительное. Напишите. რესურსი6 класс. Барсегова Марина. სამუშაო რვეული გვ. 65 N 10 აქტივობა: ა) Выпишите
из стихотворения “Овощи“ названия овощей. Расположите их в два столбика по
падежам. ბ)გააგრძელე ფრაზა: Я
люблю (что?) ...., но не люблю (....). Я покупаю (что?)... რესურსიhttps://www.youtube.com/watch?v=HKrd9T0S6XI აქტივობა 1:ვისწავლოთ სიმღერა. ა) მოისმინე და მონიშნე, რა ბოსტნეული მოიტანა დიასახლისმა
ბაზრიდან. (მოსწავლეებს წინასწარ ურიგდებათ ფურცლები, რომლებზეც ჩამოწერილია 10 სხვადასხვა
ხილის და დოსტნეულის დასხელება, რომლებსაც მოსწავლეები წინასწარ კითხულობენ, შემდეგ
უსმენენ სიმღერის 1 კუპლეტს და მისამღერს და ასრულებენ დავალებას). ბ) მოისმინე და გაიმეორე (იხ. ზევით ლექსის შესწავლა)
ნაბიჯი 2. როგორ და რამდენად ეფექტიანად მოემზადეთ ზეპირი
კომუნიკაციისთვის ხილის და ბოსტნეულის თემაზე? რამდენად შეესაბამება თქვენ მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები და არავერბალური
ხერხები მოცემული საკომუნიკაციო სიტუაციის მოთხოვნებს? რომელი სტრატეგიები
შეგიწყობთ წინსვლაში ხელს? ზეპირი საკომუნიკაციო სიტუაციის მახსაიათებლების გაცნობა
- მინი სპექტაკლისთვის მომზადება რესურსები და აქტივობები:
რესურსი: რესურსი N 6. https://www.youtube.com/watch?v=HKrd9T0S6XI აქტივობა:მოუსმინე სიმღერას,რომელიც დაგეხმარება მინისპექტაკლის
მომზადებაში.გაინაწილეთ როლები. რაც შეიძლება მინისპექტაკლის დადგმის
დროს გამოგადგეს. სპექტაკლის ჩვენება მოხდება
საკლასო ოთახში. 1.
ცოდნის მობილიზება, ჩანიშვნების გაკეთება; 2.
ჯგუფებში
მინი სცენარის შედგენა; 3.
შეფასების
კრიტერიუმების ბადის შედგენა; 4.
შეფასების კრიტერიუმების ბადეზე დაყრდნობით სცენარის
გაუმჯობესება; 5.
რეპეტიციების გავლა; ბოსტნეულის შესაბამისი
ილუსტრაციების მომზადება. 6.
მინი სპექტაკლის წარდგენა; 7.
მინი
სპექტაკლის წარდგენის შემდეგ განვლილი სამუშაო ეტაპების განხილვა და
გაუმჯობესების გზების დადგენა; დავალების შესრულების პროცესში და დავალების წარდგენისას
დასასმელი მეტაკოგნიტური ხასიათის კითხვების ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
აღწერე, რა ნაბიჯები
გადადგი, რა თანამიმდევრობით; ·
რა გაგიძნელდა,
რა გაგიადვილდა? რატომ? ·
რა დაბრკოლებებს წაააწყდი
დავალებაზე მუშაობის პროცესში? როგორ გადაჭერი? რატომ ვერ გადაჭერი? როგორ მოიქცევი
მომავალში, რომ მსგავსი პრობლემა გადაჭრა; ·
რა ძლიერი და
სუსტი მხარეები გაქვს პირობის მოთხოვნებთან მიმართებით? ·
რამდენად შეძელი
საჭირო გრამატიკის, ლექსიკის გამოყენება
კომუნიკაციისას - მინისპექტაკლზე მუშაობისას? რატომ? ·
რამდენად შეძელი
საჭირო ფუნქციური ენობრივი კონტრუქციების გამოყენება? რატომ? ·
რა ხერხები გამოიყენე უცხოურ ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაციის,
გამოთქმის გასაუმჯობესებლად? ·
მსგავსი ფორმის, ან
შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია? მსგავსი სტრატეგიები გამოგიყენებია? ·
როგორ/რა
სტრატეგიების გამოყენებით მიაღწევ
უკეთეს შედეგს? ·
შენი თანაკლასელის
რომელმა როლურმა თამაშმა მიიპყრო ყველაზე
მეტად შენი ყურადღება? რატომ? რით? ·
რას გააკეთებდი განსხვავებულად, ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას? |
კომპლექსური დავალება - მინი სპექტაკლი თემაზე:
,,გემრიელი კერძი“ კომპლექსური
დავალების პირობა: დაიყავით სამ ჯგუფად, დადგით მინისპექტაკლიიუ.ტუვიმის
ლექსის მიხედვით. დიალოგში: წარმოაჩინეთ თემა და მიზანიდა ადრესატი; წარმოაჩინეთ მოცემულ სიტუაციაში მინი სპექტაკლისთვის საჭირო ლექსიკისა:ბოსტნეულის და ხილის სახელწოდება,ფერის
აღმნიშვნელი სიტყვები და გრამატიკული მასალის ცოდნა; Винительный падеж объекта:. Принесла,
купила,приготовила(чтo?) Согласование существительных с прилагательными: Какой? Какая? Какое?Kакие?; როლებს
შეუსაბამეთ ინტონაცია, მიმიკა-ჟესტიკულაცია, დაიცავით სათანადო გამოთქმა და მახვილები.
დავალების
წარდგენის შემდეგ იმსჯელე: რამდენად
ეფექტიანად გააცანით თანატოლებს თქვენი სპექტაკლის გმირები; რამდენად ეფექტიანად
გამოიყენეთ საჭირო ენობრივი საშუალებები(მკვ.1); როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით აითვისეთ
საჭირო ენობრივი მასალა? რამდენად ეფექტიანად შექმენითმინისპექტაკლი? (მკვ. 2) რომელმა
სტრატეგიებმა შეგიწყო წინსვლაში ხელი? რომელი სტრატეგიების
გამოყენება დაგეხმარება უკეთესი შედეგის მიღწევაში (მკვ. 3) |
|||
|
|
|
Comments
Post a Comment