მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა - სსმ მოსწავლე
მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
ზოგადი ინფორმაცია
|
|
მოსწავლე (სახელი, გვარი) |
ლუკა ბანძელაძე |
სკოლა (რომელ სკოლაში დადის ბავშვი) |
სსიპ სარეკის საჯარო სკოლა |
კლასი (რომელ კლასში ირიცხება ბავშვი) |
I კლასი |
დაბადების თარიღი (ბავშვის
დაბადების თარიღი) |
|
ასაკი (ბავშვის ასაკი) |
|
მშობელი/მეურვე (ბავშვის
მშობელი ან მასზე პასუხისმგებელი
პირი) |
რუსუდან კვიციანი |
ტელეფონი (ბავშვის ოჯახთან საკონტაქტო ტელეფონი) |
|
მისამართი (ბავშვის სახლის მისამართი) |
საჩხერე ბაჯითი |
მოსწავლის ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირი:
პირველივე შეხვედრაზე ხდება გადაწყვეტილების მიღება, თუ ვინ იქნება ისგ-ს შედგენაზე პასუხისმგებელი პირი, ვინ გაუწევს კოორდინირებასა და ორგანიზებას მომავალ შეხვედრებს. პრაქტიკული გამოცდილება გვაჩვენებს, რომ ისგ-ს შეხვედრის ორგანიზატორი სასურველია იყოს ბავშვის კლასის დამრიგებელი, რაც აადვილებს სხვადასხვა საგნის მასწავლებელსა და სპეციალისტს შორის ურთიერთობას.
მოცემულ ცხრილში აღინიშნება შეხვედრის ტიპი და თარიღი. მაგ.,ლუკას
შემთხვევაში ეს იყო ჯგუფის პირველი შეხვედრა, რომელიც გაიმართა 1 ნოემბერს. შესაძლებელია პირველივე შეხვედრაზე განისაზღვროს მომავალი შეხვედრების თარიღები (თუნდაც სავარაუდო), რაც მონაწილე მხარეებს დაეხმარება პრაქტიკულად განხორციელებადი მიზნებისა და აქტივობების განსაზღვრაში.
შეხვედრის ტიპი |
X (მონიშნეთ) |
|
საწყისი შეხვედრა |
X |
|
შეხვედრა საჭიროებით განსაზღვრული |
|
|
შეხვედრა I, II, III ტრიმესტრის ბოლოს |
I |
|
II |
|
|
III |
|
|
საბოლოო შეხვერდრა/შეფასება |
|
|
ისგ შეხვედრის თარიღი:
ისგ–ს შეხვედრის მონაწილეები 1]
|
მშობელი/მეურვე |
სახელი-გვარი |
|
1 |
დედა |
რუსუდან კვიციანი |
|
2 |
მამა |
ბესიკი
გაბაძე |
|
|
სკოლის გუნდი |
სახელი-გვარი, ტელეფონი |
საგანი |
|
|
|
|
1 |
დამრიგებელი |
. . . |
|
2 |
მასწავლებელი |
ნინელი
ცაბაძე 577621345 |
ქართული |
3 |
მასწავლებელი |
.
. . . |
|
4 |
სპეციალური მასწავლებელი |
.
. . |
. . . . |
პირველივე შეხვედრაზე ხდება მოსწავლის ისგ-ს განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირების განსაზღვრა ანუ ისგ-ს გუნდის ჩამოყალიბება კონკრეტული მოსწავლის საჭიროებებიდან გამომდინარე (იხ. ქვემოთ მოცემული ცხრილი).
|
სხვა სპეციალისტები |
სახელი-გვარი, ტელეფონი |
1 |
ფსიქოლოგი |
. . . . |
2 |
ოკუპაციური თერაპევტი |
. . . . |
3 |
|
|
ცალკეულ შემთხვევებში სასურველია, თუ შეხვედრას დაესწრება თვითონ მოსწავლეც.
მოსწავლის ისგ-ს განხორციელებაზე პასუხისმგებელი გუნდი:
|
მშობელი/მეურვე |
სახელი-გვარი |
|
|||
1 |
დედა |
რუსუდან კვიციანი |
რუსუდან კვიციანი |
|||
|
სკოლის გუნდი |
სახელი-გვარი, ტელეფონი |
საგანი |
|
||
1 |
დამრიგებელი |
. . . . |
|
|||
2 |
მასწავლებელი |
ნინელი
ცაბაძე 577621345 |
ქართული |
|
||
3 |
მასწავლებელი |
. . . . |
|
|||
4 |
სპეციალური მასწავლებელი |
. . . . |
. . . . |
|
||
თითოეულ შეხვედრაზე, განსაკუთრებით კი პირველ შეხვედრაზე, აუცილებელია განისაზღვროს, როგორც მშობლის (ან მოსწავლის), პრიორიტეტი თუ რას უნდა, რომ მისმა შვილმა მიაღწიოს დროის გარკვეულ მონაკვეთში კონკრეტულ აკადემიურ საგანში და ასევე, მასწავლებლის სურვილი, თუ რა
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროება აქვს, მისი აზრით, ბავშვს და რაში სჭირდება დამატებითი დახმარება.
მშობლის პრიორიტეტი და ინტერესი: გამოსწორდეს ლუკას ქცევა კლასში, ასრულებდეს საშინაო დავალებებს.
ქართული ენის მასწავლებლის სურვილი: ასრულებდეს მითითებებსა და საკლასო დავალებებს.
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებამდე აუცილებელია ბავშვის როგორც ფსიქოლოგიური, ასევე აკადემიური შეფასება,
რათა განისაზღვროს მისი ფუნქციონირების დონე, ძლიერი და სუსტი მხარეები და ამ შეფასებაზე დაყრდნობით შემუშავდეს ბავშვისთვის ადეკვატური გრძელვადიანი და მოკლევადიანი მიზნები. ბავშვთან მუშაობის პროცესში ვეყრდნობით ბავშვის შესაძლებლობებსა და ინტერესებს და მათი საშუალებით ვმუშაობთ მის საჭიროებებზე. თუ ბავშვის ფსიქოლოგიური განვითარების შეფასება, საჭირო რესურსების (მაგ., სკოლის ფსიქოლოგი) ნაკლებობის გამო, შეუძლებელია, აუცილებელია გაკეთდეს მისი აკადემიური შეფასება - რა შეუძლია და რა არ შეუძლია და სპეციალური მასწავლებლის მიერ შეფასდეს შესაძლო ცვლილებები ბავშვის სასწავლო პროგრამაში და სწავლების სტრატეგიებში ბავშვზე დაკვირვების გზით.
შეფასების შედეგები[2]
სფერო |
ძლიერი მხარეები |
სუსტი მხარეები |
|
აკადემიური უნარები: |
წერა |
·
იცავს რვეულში წერისას სიტყვებს შორის მანძილს. ·
იწერს ორმარცვლიან სიტყვას. ·
კარნახით წერს სამ ასოიან სიტყვს. ·
დაფიდან რვეულში იწერს სიტყვას. |
·
ასოები დამახინჯებულია, ძალიან დიდი. |
კითხვა |
·
შეუძლია სამ-ოთხ ასოიანი სიტყვის წაკითხვა. |
·
არ შეუძლია ორმარცვლიანი სიტყვის დამარცვლა. |
|
თხრობა |
·
შეუძლია მოთხრობის გარშემო მარტივ კითხვებზე პასუხის გაცემა. |
·
ვერ ყვება მარტივ მოთხრობას. |
|
ანგარიში |
·
შეუძლია მექანიკური დათვლა 40-ის ჩათვლით. ·
საგნების რაოდენობის განსაზღვრა ხუთის ფარგლებში. |
არ შეუძლია: ·
ერთიანების მიმატება 15-ის ფარგლებში. ·
რიცხვების წერა 20-იდან 40-ის ჩათვლით. ·
რიცხვების დალაგება 40-ის ჩათვლით. ·
5-ს ფარგლებში მიმატება ნებისმიერი კომბინაციით. ·
მაგალითის შედგენა. |
|
შემეცნებითი უნარები (ყურადღება, მეხსიერება, აღქმა) |
შეუძლია: ·
ფერის, ფორმისა და ზომის იდენტიფიკაცია; ·
მარტივი გეომეტრიული ფიგურების ჩვენება; ·
მსგავსი ფიგურების გარჩევა; ·
ყურადღების კონცენტრაცია; ·
მარტივი საგნების ერთ კატეგორიაში გაერთიანება (ვაშლი, ბანანი - ხილი) და ერთი კატეგორიის საგნებს შორის განსხვავებულის მოძებნა. (ვაშლი, ბანანი, კიტრი). |
·
არ შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების დასახელება; ·
მეხსიერების მოცულობა შევიწროვებულია (5 გამეორების შემდეგ 8 სიტყვიდან იმახსოვრებს მხოლოდ 4-ს). |
|
ემოციური სფერო და სოციალური უნარები |
·
შეუძლია მისალმება დამშვიდობება დამოუკიდებლად; ·
მოკითხვაზე პასუხის გაცემა; |
·
ახალ სიტუაციაში/ადამინთან შფოთვა და კომუნიაციაზე უარი. |
|
კომუნიკაციის უნარი ენა/მეტყველება |
ყოველდღიური მეტყველება
გრამატიკულად გამართულია და ადეკვატური. |
·
ვერ ყვება მარტივ მოთხრობასა და ამბავს; ·
თავს არიდებს ვერბალურ პასუხებს. |
|
მსხვილი მოტორული უნარები |
ასაკის შესაბამისადაა
განვითარებული. |
- |
|
ნატიფი მოტორული უნარები |
·
შეუძლია მარტივი გეომეტრიული ფიგურების გამოჭრა. ·
წერს ასოებსა და რიცხვებს. ·
შეუძლია გამოძერწვა - გაფერედება. |
- |
|
ქცევა |
ნაცნობ გარემოში
ასრულებს მარტივ ინსტრუქციებს. |
·
უცხო გარემოში/ადამიანთან არ იცავს წესებს, არ ასრულებს მარტივ ინსტრუქციებს. ·
ადვილად იღლება. |
|
საგანმანათლებლო გარემო |
რესურსი |
ბარიერი |
|
რესურს-ოთახი |
·
მოკლე სამუშაო პერიოდები; ·
მარტივი, თვალსაჩინო ინსტრუქციები. |
|
|
ზოგადსაგანმანათლებლო კლასი |
·
აქტივობების მრავალფეროვნება; ·
კლასში დამხმარე თანაკლასელი. |
·
მოსწავლეების რაოდენობა (კლასში 40 ბავშვია); ·
გაკვეთილის ხანგრძლივობა. |
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა[3]
საგანი: ქართული
მასწავლებელი: ნინელი ცაბაძე
გრძელვადიანი მიზანიები :
მოსწავლემ უნდა შეძლოს: დამაკმაყოფილებელი სამეტყველო ქცევის გამოვლენა, ნაცნობი სიტუაციის შეძლებისდაგვარად გადმოცემა და ამბის მოყოლა, რამდენიმე სიტყვით; ორ-სამ სიტყვიანი წინადადების შეუცდომლად წარმოთქმა. ( ქართ.დაწყ.(I).1;
)
კითხვის პროცესში ასოების ამოცნობა, ორი ასო-ბგერის გადაბმა და მარცვლის წაკითხვა, მარცვალ-მარცვალ ორ-სამ მარცვლიანი სიტყვის წაკითხვა და ორ-სამ წინადადების წაკითხვა. (ქართ.დაწყ.
(I) 6)
ნაცნობი ასოების დაწერა წერტილებზე ხაზის შემოვლებით და წერტილების გარეშე, მარცვლის დაწერა, წერის სტანდარტის, კალიგრაფიის ნორმების დამაკმაყოფილებლად დაცვა . (ქართ.დაწყ.
(I). 14).
•) დამოუკიდებლად დამაკმაყოფილებელ დონეზე ზეპირი მეტყველების აზრის გამოხატვის და მოსმენის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
•) დამოუკიდებლად დამაკმაყოფილებელ დონეზე ქართულ (მშობლიურ) ენაზე მარტივი ორ-სამ მარცვლიანი სიტყვებით შედგენილი ორ-სამ სიტყვიანი წინადადების წაკითხვა, მასში მოცემულია ინფორმაციის გააზრება და გამოყენება.
•) დამოუკიდებლად დამაკმაყოფილებელ დონეზე წერითი ნორმების დაცვით ასოების, მარცვ-მარცვალ მარტივი სიტყვების და მოკლე წინადადების დაწერა.
მოკლევადიანი მიზანი/ები |
თარიღი |
|
1 |
სიტყვების სწორად წარმოთქმა, მარტივი წინადადების აწყობა სიტუაციის შესაბამისად. ნასწავლ ასო-ბგერებზე დაწყებული სიტყვების დასახელება |
29.12.2021 |
2 |
ნასწავლი ასოების ამოცნობა წიგნში, საილუსტრაციო დაფაზე; ამ ასოებით შედგენილი მარცვლებისა და სიტყვების წაკითხვა. |
29.12.2021 |
3 |
ანბანის ხუთი ასო-ბგერის ( ა, ი, ს, თ, ხ) დამოუკიდებლად დაწერა წერის ნორმების დაცვით; მარცვლის გადაწერა დაფიდან ან წიგნიდან; მარცვალ-მარცვალ ნაცნობი სიტყვის აწყობა. |
29.12.
2021 |
მიზნის შესაბამისი აქტივობები |
მასალა |
სად სრულდება აქტივობა (კლასი, რესურს ოთახი) |
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი (მშობელი, პედაგიგი, სკოლის ფსიქოლოგი და სხვა.) |
აქტივობის განხორციელებაზე პასუხისმგებელი პირი |
|||
1 |
მარტივი სიტყვების წარმოთქმა, განმეორება ნაცნობი სიტუაციის აღწერა ორ-სამ სიტყვიანი წინადადებებით. |
პროგრამის შესაბამისი სიტუაციების ადაპტირებული ნახატების, ილუსტრაციების ვარიანტები. |
კლასი |
პედაგოგი |
პედაგოგი |
||
2 |
აღწერილი სიტუაციის, ამბის დროის განსაზღვრის მცდელობა.(როდის, რა თანმიმდევრობით მოხდა მოქმედება?). |
ილუსტრაციების, ნახატების დალაგება თანმიმდევრობით მოქმედების მიმდინარეობის მიხედვით. |
რესურს ოთახი |
პედაგოგი |
პედაგოგი |
||
3 |
ნასწავლ ასო-ბგერებზე დაწყებული საგნების დახატვა. |
მარტივი ორმარცვლიანი სიტყვების სია ასწავლი ასოებისგან შემდგარი მარცვლები. სახატავი რვეული და ფანქარები |
რესურს ოთახ |
სპეც. პედაგოგი; პედაგოგი |
პედაგოგი |
||
4 |
მარტივი ორმარცვლიანი სიტყვების,
მარცვლების კარნახით
ჩაწერა |
მარტივი ორმარცვლიანი სიტყვების
მარცვლების სია, რვეული, კალამი. |
კლასი |
სპეც. პედაგოგი; პედაგოგი |
პედაგოგი |
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი[6]
განმხორციელებელი: ნინელი
ცაბაძე
მიზანი: ქართული ენა
მიზნის მიღწევის შეფასების პრინციპები: 0 - ვერ ასრულებს, 1- ასრულებს დახმარებით; 2 - ასრულებს დამოუკიდებლად;
(არ ვაკეთებთ არანაირ აღნიშვნას, თუ მოცემული აქტივობა ამ დღეს არ განხორციელდა. მიზანი მიღწეულად ითვლება, თუ ბავშვი სულ ცოტა 5-ჯერ შეასრულებს მიცემულ დავალებას სწორედ და დამოუკიდებლად).
მიზნის შესაბამისი აქტივობები |
3.11. |
5.11 |
9.11 |
12.11 |
16.11 |
|||||||
1 |
მარტივი სიტყვების წარმოთქმა, განმეორება ნაცნობი სიტუაციის აღწერა ორ-სამ სიტყვიანი წინადადებებით. |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||
2 |
აღწერილი სიტუაციის, ამბის დროის განსაზღვრის მცდელობა.(როდის, რა თანმიმდევრობით მოხდა მოქმედება?). |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
|||||
3 |
ნასწავლ ასო-ბგერებზე დაწყებული საგნების დახატვა. |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||
4 |
მარტივი ორმარცვლიანი სიტყვების,
მარცვლების კარნახით
ჩაწერა |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
|||||
Comments
Post a Comment