რუსული ენა / 9 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი
სსიპ საჩხერის
მუნიციპალიტეტის როსტო0მ აბრამიშვილის სახელობის სოფელ სარეკის საჯარო სკოლა
რუსული ენა /
9 კლასი / ნინელი ცაბაძე
კურიკულუმი
სტანდარტი: მეორე
უცხო ენა A2.3
A2.2
თემა 1 ОБРАЗОВАНИЕ ქვეთავი 1 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
ВЕК ЖИВИ, ВЕК УЧИСЬ |
ჟანრი თემა - სასკოლო განათლება მიზანი - საქართველოსა და უცხო ქვეყნის სასკოლო განათლების დახასიათება, მათ შორის მსგავსება-განსხვავებების წარმოჩენა ადრესატი - თანაკლასელები, მასწავლებელი სამეტყველო ქმედება - დიალოგი მომავალში:
სასკოლო განათლება 2155 წელს. სიტუაციის აღწერა სურათების მიხედვით: როდის? - ვინ? - რა გააკეთ^ა?
- სად? გუშინ - დღეს - ხვალ. ტექსტის წაკითხვა და
ტესტზე მუშაობა. მაორგანიზებელი ვერბალური და არავერბალური ელემენტები- მაორგანიზებელი ვერბალური
და არავერბალური ელემენტების განლაგება (მაგ., სათაური, ქვესათაური, აბზაცი, რუბრიკა, ილუსტრაცია, ინტონაცია, მახვილი. ფუნქციური სამეტყველო ქმედება
და ენობრივი საშუალებები- 1. აღწერა 2. ინფორმაციის მიწოდება 3.
შეხედულებების, შეფასებისა და დამოკიდებულების გამოხატვა 4.
დროის და
ადგილის შესახებ 5. Глагол. Имя числительное. Предлог. Сложные слова. Наречие. ლექსიკა - Школьное
образование; Школьные активности; Школьные предметы; Географические названия;
Определение /хронология времени; კულტურათა დიალოგი - სასკოლო განათლების თავისებურებები სხვადასხვა ქვეყანაში |
1. Слушание: Полилог о системе оценок в школах в
разных странах; 2. Какая
система образования в Германии 3. Какое
время показывают часы?( გვ 5, словосочетания) 4. Грамматические конструкции: Сначала... Потом...
в итоге. (გვ 7). Процесс - результат ( виды
глаголов; неопределенная форма глагола; времена глагола, გვ 10). 5. Как
весело им было (გვ 18.) 6. Составить и описать картин по ситуациям. 7.
Читать и озоглавить текст. (გვ 16) |
1. Клаус и немецкая школа.( სახელმძ. გვ.124) 2. Упр.: 14, 15,16, 17( სახელმძ. გვ.7-8-9 |
1.
*,, Система образования и оценивания в Грузии"- письмо другу по интернету. и * Письмо-
обращение- просьба( о желательном моделе обучения и оборудовании и устройстве
школьных здании) ,,Господин министр
просвещения..." 2.
საქართველოს განათლების სისტემის მოდელის გაცნობა. 3. წერილის
წერის სტილის დაცვა (მისალმება, ძირითადი ნაწილი რაზეც მსურს ვისაუბრო და
დამშვიდობება.) 4. ინტერნეტით
გაცნობილ მეგობარს ვწერთ საქართველოს განათლების სისტემის შესახებ: არეგულირებს
თუ არა კანონი საქართველოში განათლების სისტემას, რამდენ წლიანია სასკოლო
სწავლება, რა ასაკიდან ხდება სკოლაში მიღება, არსებობს თუ არა სწავლების ერთიანი
გეგმა, რამდენ ქულიანია შეფასების სისტემა, სად აპირებთ სწავლის გაგრძელებას
სკოლის შემდეგ. 5. დისკუსია
,, ეს ჩემი სკოლაა. და როგორია ოცნების სკოლა’’? 6. წერის
პროცესში აუცილებელია გამოვიყენოთ ნასწავლი ლექსიკური ერთეულები და გრამატიკული
კონსტრუქციები |
1. როგორ დავწეროთ წერილი
თემა არის ძალიან მნიშვნელოვანი საკითხი წერილის წერის დროს, მაგალითად თუ ჩვენ გვსურს მივწეროთ რამე ორგანიზაციას წერილი მაჩვების გადარჩენის საკითხთან დაკავშირებით თემაში არავითარ შემთხვევაში არ ჩაწეროთ: გამარჯობა, მოგესალმებით, კითხვა, შემოთავაზება და ა.შ. მიწერეთ კონკრეტულად ის თემა რაზეც აპირებთ წერილში საუბარს ამ შემთხვევაში უნდა ჩაიწეროს თემაში: „მაჩვების გადარჩენასთან დაკავშირებით“, კითხვა იქნება ეს თუ შემოთავაზება წერილის ტექსტში გაირკვევა, არ არის საჭირო მიაწეროთ „შემოთავაზება...“ ან „კითხვა...“. გაითვალისწინეთ, რომ თემის მიხედვით წყვეტს მიმღები წაიკითხოს თუ არა წერილი , თემა უნდა იყოს მარტივი. ასახავდეს წერილის შინაარსს, აგრეთვე ეცადეთ შედგებოდეს მაქსიმუმ 3-4 სიტყვით. მისალმება დამეთანხმებით ძალიან სასიამოვნოა როდესაც სახელით მოგმართავენ. გაითვალისწინეთ, რომ თქვენი წერილის ადრესატსაც სიამოვნებს, შესაბამისად:1.თუ თქვენთვის მისი სახელი ცნობილია მიმართეთ ასე: გამარჯობა .............. 2. თუ რაიმე საიტს წერთ მაგალითად rogor.ge-ის დაიწყეთ ასე:გამარჯობა rogor.ge, 3. თუ რამე ორგანიზაციას წერთ მაშინ ასე:მოგესალმებით,4. თუ წერილის მიმღები არის თქვენი უფროსი, ან თქვენზე მაღალი წოდების მქონე პირი, სასურველია მიმართოთ ასეთი ტექსტით: მოგესალმებით ბატონო .............. ,არავითარ შემთხვევაში არ დაწეროთ გამარჯობათ (არასწორია!) თუ მაინცდამაინც ზრდილობიანობის გამოჩენა გსურთ დაწერეთ მოგესალმებით. ტესქტის შინაარსი1. ტექსტის შინაარსი უნდა იყოს შეძლებისდაგვარად მოკლე კონკრეტული და ჩამოყალიბებული (არ გადახტეთ სხვადასხვა თემებზე, დაიცავით ტექსტის შინაარსის სტრუქტურა, თუ რამოდენიმე თემაზე გსურთ მიწერა ჯერ ერთი ჩამოაყალიბეთ და შემდეგ მეორე და ა,შ,)2. რამოდენიმე კითხვის ან საკითხის დასაშორებლად გააკეთეთ აბზაცი ან გამოყავით 2 ხაზით.3. თუ რამე ორგანიზაციიდან წერთ სხვა ორგანიზაციას ან კერძო პირს წერილი დაიწყეთ თქვენი სახელით, გვარით და თანამდებობით, რათა დაადასტუროთ თქვენი ოფიციალობა. კვალიფიციური გრამატიკულად სწორად შედგენილი წერილი ყოველთვის სასიამოვნოა.7. თუ წერთ რამე ორგანიზაციას წერილს არავითარ შემთხვევაში არ გამოიყენოთ სლენგი (თუ მაინცდამაინც საჭიროა ჩასვით „ბრჭყალებში“), მეგობართან როგორც გსურთ ისე ილაპარაკეთ.8. თუ წერთ რამე ორგანიზაციას წერილს არ გამოიყენოთ „სმაილები“ მიმღებს შეიძლება წარმოდგენა შეექმნას, რომ დასცინით ან უბრალოდ უსიამოვნოდ მიიღოს. დამშვიდობება დამშვიდობებაში დიდი არაფერია დასაწერი, როდესაც წერილის ადრესატი არის თქვენი უფროსი, თქვენზე მაღალი წოდების პირი ან რამე ორგანიზაცია სასურველია გამოიყენოთ შემდეგი სიტყები „პატივისცემით“, „კეთილი სურვილებით“ და სხვ. 2. იაპონია იაპონიაში
განათლების სისტემა მაღალ ტექნოლოგიებს ეყრდნობა, რაც უზრუნველყოფს ლიდერობას
ცოდნის დონესა და პრობლემების აღქმაში. მთლიანი შიდა პროდუქტი ქვეყანაში
დაახლოებით 6 ტრილიონ დოლარს შეადგენს – ეს კი არაჩვეულებრივი მატერიალური ბაზაა
მომავალი განვითარებისთვის. |
2. საიტი: როგორ დავწეროთ წერილი
3.
საქართველოს
განათლების სისტემა 4.
სახელმძღვანელო 5.
ფორმატი 6.
თაბახის ფურცლები 7.
ინტერნეტ რესურსი 8.
აუდიო მასალა |
თემა 1 ქვეთავი 2 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
Ученье -
свет |
ჟანრი სასკოლო ცხოვრება:
განცხადება - დოკუმენტზე მუშაობა, მხატვრული ფილმის ყურება. სამეტყველო ქმედება მსჯელობა ფილმის მიხედვით, როგორ გვესმის ფრაზები: -издевателбская
щедрость; - хитрая фантазия; -живая игрушка ; ტექსტის მიხედვით
ზეპირი მუშაობა ტესტზე, კითხვა-პასუხი: როგორ მივაღწიოთ მიზანს. ვავსებთ ფორმას
- გვირილა ,,გზა წარმატებისაკენ,,, ლექსიკური, ენობრივი საშუალებები: ზმნის მომავალი
დროის ორი ფორმა, თავსართები, ანტონიმები
და სინონიმები. ლექსიკური
ერთეულები потерял все имущество тоска пораженный освещающая моряк горящая лампа нетрезвый власть издевать щедрость тушить тратить творческие оценочные уточняющие კულტურათა დიალოგი განსხვავებული კულტურული
კონტექსტის გაგება, სოციოკულტურული თავისებურებების დაფასება, გაზიარება, მშობლიურთან
შედარება, მსგავსება-განსხვაბების აღმჩენა,
სხვადსხვა ქვეყნების კულტურული თვითმყოფადობის გამომხატველი რეალიების ამოცნობა,
მაგალითად, ინგლისური და ფრანგული კულტურის მაგალითზე. |
1.
Две формы будущего времени глагола.( стр 19) 2.
Слушание:Диалог Антона и Иры. 3.
Какие бывают приставки? 4.
Чтение мини-диалогов (стр.21) 5.
Объявления - ,,я запишусь..." 6.
Просмотр фильма,, Игрушка" 7.
Зелёная лампа ( стр 26) 8.
Рамашка. Путь к успеху. (стр 29-30) 9.
Опрос,,Как достичь цели?" |
1. ა. გრინის
მოთხრობა ,, Зелёная
лампа,, 2. ფრანგული
მხატვრული ფილმი ,, Игрушка,,. |
1)
*Презентация документов : Объявление Заявление . и Постеря об
одном из данных объявлении о приеме в разных кружках ( по выбору) : ,,Я предпочитаю...,
потому что..." ვქმნით დოკუმენტებს ერთი და იგივე
თემაზე : Объявление Заявление, ვაყალიბებთ განსხვავებას განცხადების
ამ ორ ფორმას შორის და ვაკეთებთ პრეზენტაციას გარკვევით. 2) სავარჯიშო ნომერი 38
(სახელმძღვანელო გვ 29) მიხედვით: წარმოვიდგინოთ თავი ივას ადგილზე: როგორ
გავხდეთ ექიმი , გავწეროთ გეგმა მხოლოდ
6-8 პუნქტად გათვლილი უახოლოეს რამდენიმე წელზე. სახელმძღვანელოში გვ 23 განცადებებიდან
ვირჩევთ ერთ-ერთს, გამოვთქვავთ სურვილს განცხადებაში მოცემულ კონკრეტულ წრეში ჩართვის და მეცადინეობის, და
არგუმენტირებულად ვაყალიბებთ აზრს, თუ რატომ ავირჩიეთ მაინც და მაინც ეს წრე, მანამდე
ვქმნით გვირილას, სადაც გავწერთ სამოქმედო გეგმას როგორა გზა წარმატებისაკენ, და
ვატარებთ გამოკითხვას როგორ მივაღწიო მიზანს . |
Объявление - действие по глаголу объявить или объявлять;
печатное сообщение, извещение о чем-нибудь, публикация, например форма
рекламы, которая встречается, в основном, в газетах и периодических изданиях.
Она также присутствует в интернете, на радио и в телевидении; Объявление
(информатика). История объявлений неотделима от истории прессы. Когда
Теофраст Ренодо создал La Gazette в 1631 году при поддержке кардинала Ришельё, он
организовал в первом французском журнале раздел объявлений. Объявление
зародилось, таким образом, при соприкосновении двух интересов: с одной
стороны, необходимость финансировать газету с помощью рекламы и, с другой стороны,
информационный доступ рынка к потенциальной клиентуре. Как правильно подать
заявление? Исходя из него, а также из
общепринятой деловой практики, заявление состоит из пяти реквизитов: 1. Сведения об адресате и заявителе. 2.
Наименование
документа. 3. Формулировка
просьбы или предложения. 4.
Дата
подачи. 5.
Подпись. Как пишется заявление на возврат?
После слова «прошу» нужно написать просьбу ... Далее ставится дата и подпись.
Что такое заявление? Заявление — это обращение к гражданину, должностному
лицу или организации с просьбой о совершении каких-либо действий. Официальное
заявление — это письменное обращение лица или группы лиц, выражающее просьбу,
предложение или жалобу, к руководству или должностному лицу компетентного органа
или учреждения. |
1) ,,игрушка,, 2) ალექსანდრე სტეპანის ძე გრინი 3) большой толковый словарь русского языка 4)
აუდიო
მასალა |
თემა
1 ქვეთავი
3 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
,,
Жизнь замечательных людей. " |
ჟანრი: 1) ცნობილი ადამიაენბის ცხოვრება, ბიოგრაფიული
ცნობების დალაგება ქრონოლოგიურად. სამეტყველო
ქმედება: 2) პრეზენტაცია და ინტერაქცია ინფორმაციის
შესახებ ბიოგრაფიისა და ავტობიოგრაფიის თხრობით გადმოცემა ენობრივი საშუალებები: 3)
აღწერა, თხრობა, კომუნიკაცია, დამოკიდებულების გამოხატვა
გრამატიკული კონსტრუქციების, თემატური ლექსიკოლოგიისა და ფრაზების გამოყენებით: როდის? რომელ წელს? რომელ
რიცხვში? რომელ თვეში? ა.შ. ჯგუფში მუშაობა კულტურათა დიალოგი: 4)
ტექსტებში და კონტექსტებში ასახული კულტურული თვითმყოფადობის გამომხატველი ნიშნების
ამოცნობა და მშობლიურთან შედარება, კომუნიკაციისას გამოყენება. ჯილდო ,,ოსკარის“
წარმოშობა და მისი სამშობლოს კულტურული თავისებურება. |
1.
,, Век живи,
век учись"- прослушать текст и работать над фотографиями. (გვ. 31) *2. Составное числительное:
Когда? В каком году? Какого числа? Какого месяца? Какого года? (გვ. 33-34) 3.
жизнь
замечательных людей. 4.
Гений, полный
любви. (გვ. 36-37) 5.
Работа над
афишами фильмов. (გვ. 39) 6.
Биографии
и автобиографии известных людей. ( გვ. 42-43-44-45) 7.
групповая
работа о биографиях известных людей. |
1)
жизнь и деятельность Нино Рамишвили, Будет
Окуджава, Белла Ахмадулина, Коби Бин Браян. 2)
,,
Солнце русской поэзии "- А. С. Пушкин |
პოსტერის
პრეზენტაცია თემაზე: ,,ოსკაროსანი ფილმი და მსახიობი’’. შექმენი პოსტერი შენთვის სასურველ ოსკაროსან
ფილმსა და მსახიობზე და წარადგინე კლასის წინაშე. ამისათვის გამოიყენე
ცნობილი ადამიანის შესახებ საუბრისთვის საჭირო ლექსიკური ((..., ... , ....,
...., ) და გრამატიკული მასალა (..., ... , ...., ...., ) პრეზენტაციის დროს : 1)
წარმოაჩინე
თემა და მიზანი 2)
ისაუბრე
ფილმის და მსახიობის შესახებ, აღნიშნე რისთვის დაიმსახურეს ოსკარი? 3)
ახსენი,
რატომ შეარჩიე ეს ფილმი და მსახიობი. 4)
დაიცავი
რუსული ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაცია და გამოთქმები. |
1. Знаменитая
премия ,,ОСКАР" 2. Номинации премии ОСКАРА. 3. Фильми на ОСКАР: ,, Кинг-
Конг", ,,Форест Гамп", ,,Храброе сердце " |
1.
,,Power Point“; ინტენეტი, 2.
ოსკარი 3.
ჰოლივუდი 4.
ფორმატი, სახელმძღვანელო 5.
აუდიო მასალა |
თემა 2 МИР
ВОКРУГ НАС ქვეთავი 4 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
Учитесь
видеть красоту |
ჟანრი დიალოგები - ,,სამყარო ჩვენს ირგვლივ" , ,, ყველა ადამიანი ლამაზია,,. პერსონაჟების დახასიათება, აღწერა და შედარება. სამეტყველო ქმედება წყვილში მუშაობა ბარათებით და მინი-დიალოგების შექმნა. მოსმენა
დიალოგისა ,,ვიკა და ალა სილამაზის შესახებ,, და მსჯელობა რა არის სილამაზე, ან ვინ შეიძლება ჩაითვალოს ლამაზად? წერითი სამუშაო: :,,Что
такое красота? Кого или что я считаю красивым?" ენობრივი
საშუალებები ზედსართავი სახელის შედარებითი და აღმატებითი ხარიხსის ფორმების წარმოება და კონკრეტული კონტექსტუალური მაგალითებით განმტკიცება: ვსაუბრობთ, ვწერთ, ვადარებთ ერთმანეთს პერსონაჟებს. ლექსიკა само
собой признан
лучшим назначенное
время общаться разрушенные
волосы не идёт
одежда превратился гадкий
утенок Лебедь კულტურათა
დიალოგი კულტურათაშორისი დიალოგის ხელშეკრულების მიზნით რუბრიკა: ეს საინტერესოა ( რომელ ქვეყანაში როდის რა ითვლებოდა სიალამზის ნიმუშად?) |
1. Красота во всем (გვ.
46) 2.Степени сравнения прилагательных (გვ.48) 3.Работа в парах по карточкам (გვ.50) 4. Слушание: ,,Красота во всем " Диалог: Вика и Алла о красоте 5.Говорим, сравниваем персонажей (стран. 55) 6. Некрасивых людей нет (გვ.57) 7. Сочинение:,,Что такое красота? Кого или что я считаю
красивым?" |
1.
ე. ლიპატოვა მოთხრობა
,,გოგონები,, . 2.
დიალოგი გვ 126
,,ალა და ვიკა სილამაზის შესახებ,,. |
* Проект,, Жизнь
замечательных людей: - ,,Мой идеал". დაფიქრდით,
იმსჯელეთ, მოიძიეთ შესაბამისი მაგალითები და გააკეთეთ დასკვნები შემდეგი მიმართულებით:
1.
რა არის უმნიშვნელოვანესი რომ
იყო ლამაზი ადამიანი? 2.
ვინ არის იდეალური
ადამიანი? რა კრიტერიუმებით იზომება შენი აზრით სილამაზე, ცნობადობა,
ავტორიტეტი? 3.
სულიერი სილამაზე
თუ ფიზიკური? 4.
შენი აზრით აზრით
სასიამოვნო და ლამაზი ერთი და იგივეა? 5.
რას მოაქვს
ცნობადობა: განათლებას, წარმატერბას საქმეში, გარეგნულ სილამაზეს, სოციალურ და
ეკონომიურ მდგომარეობას, ჩაცმულობის სტილს თუ ეპატაჟურ ხასიათს? |
სოფი ლორენი
- ლამაზი და წარმატებული. ,,გზა წარმატებისაკენ,,. |
ინტერნეტ რესურსი 1.
სოფი ლორენი 4.
სახელმძღვანელო 5.
,,power point,, 6.
აიდიო მასალა |
თემა 2 МИР
ВОКРУГ НАС ქვეთავი 5 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
Модный
приговор |
ჟანრი ტიპობრივ-საკომუნიკაციო სიტუაციებში ამოცნობა სიტუაციური მახასიათებლებით:
ეროვნული ტრადიციული ტანსაცმელი, 1.
დიალოგი,
საინფორმაციო 2.
ბარათები 3.
დისკუსია როგორ
აცვიათ მოდურ ადამიენბს. სამეტყველო ქმედება 4.
ეროვნული
ტანსაცმლის აღწერა, დახასიათება, 5.
ტექსტის მოსმენა 6.
საუბარი ,,მოდა და
ჩვენ,, 7.
რჩევის მიცემა:
როდის რა შემთხვევაში შეიძლება ჩავიცვატ ტრადიციული ეროვნული ტანსაცმელი და
როდის ყოველდღიური. ენობრივი საშუალებები 8.
მორფოლოგიური ფორმები:
ზედსართავი+არსებითი; ზმნიზედა+ზმნა. 9.
სინტაქსური
ერთეულები: Конструкции: надевать/ носить/ примерить ( какую?)... одежду და
მათი ფუნქციურად გამოყენებაზეპირი და წერითი კომუნიკაციის დროს. კულტურათა დიალოგი 10.
სხვადსხვა ქვეყნის
ეროვნული სამოსის შესწავლის მაგალითზე ამ ქვეყნების სოციო-კულტურული
თავისებურებების გაგება, კულტურული თვითმყოფადობის მნიშვნელობისა და მისი
მახასიათებლის შეცნობა, მსგავსება და განსხვავება ქართულ კულტურასა და მათ
შორის. ლექსიკა определённые ценится следовать повседневная приятнее слепо окружающий кокошник килт сари передник тюбетейка воздушное платье первобытный человек пёстрый меховая шапка нарядное платье |
1. Национальная одежда
(გვ. 60-62) 2.Современная одежда: мини-диалоги по информационным
карточкам. (გვ.63) 3. Имя прилагательное+ имя существительное; Наречие + глагол. Конструкции: надевать/ носить/ примерить ( გვ. 65,67) какую?)...
одежду 4.Слушание: Модный приговор. Интервью о моде. 5.Чтение: ,,Как одеты модные люди" (გვ.69-70) 6.
Постер ,,Мода и мы" |
მოდური განაჩენი 1.
ნაციონალური
ტანსაცმელი 2.
ტანამედროვე
ტანსაცმელი 3.
ზმნიზედა და
ზმნიზედის ხარისხები 4.
განცხადებების
განხილვა, გვ 65, სავარჯიშო 13: რომელი განცხადება შეესაბამება მოსმენილ
ტექსტებს? |
Подготовление постера ,,Мода и мы" 1.
დავამზადოთ პოსტერი, რომელზეც
წარმოდგენილი იქნება მოდურად ჩაცმული ახალგაზრდების ფოტოები წარწერით(
წარწერებში იგულისხმებნა მოდის სტილი და დრო როცა ეს ტანსაცმელი იყო მოდაში ან
არის, აგრეთვე როდის გადავიდა მოდიდან და რატომ?) 2.
დაფიქრდით ჩაცმის
რა სტილი მოგწონთ. 3.
არსებობს თუ არა
ჩაცმის სტილი, რომელიც ერგება ყველა ეპოქასა და ყველა ქვეყანას, ნებისმიერ
სიტუაციას. 4.
გამოიყენეთ
ნასწავლი ლექსიკა, დაახასიათე სასურველი მოდის სტილი, რომელ სტილს ანიჭებთ
უპირატესობას და რატომ? 5.
პოსტერის
პრეზენტაცია 6.
Как вы считаете,
,, опрятный" и ,, модный" - это одно и тоже? |
1.
ფილმი - ,,ეშმაკი ატარებს პრადას,,. 2.
რომანი ლორენ ვაისბერგერი - ,,ეშმაკს
აცვია პრადა,, 3.
ანკეტური
გამოკითხვა თანაკლასელებში: როგორი დამოკიდებულება გაქვთ თვქენ და თვქენს
მეგობრებს მოდისადმი? |
ინერნეტ რესურსი: 3.
სახელმძღვანელო 4.
power poijnt 5.
თაბახი 6.
ფერადი მარკერი. 7.
აუდიო მასალა |
თემა3 ГОРОД НА НЕВЕ ქვეთავი 6 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
СЕВЕРНАЯ
СТАЛИ,ЦА |
ჟანრი აღწერით
თხრობა; დიალოგი; უცხო ტექსტის მოსმენა და მუშაობა შესაბამის სავარჯიშოზე; საუბარი
კონკრეტული ინფორმაციის შემცველი ფოტო-ბარათების მიხედვით; კითხვა; აბზაცების დასათაირება;
წერითი დავალებები კონკრეტული მითითებებით. სამეტყველო
ქმედება კომუნიკაცია
დიალოგებში; ფოტოების აღწერა, დახასიათება; ინტერაქცია: ტურისტებისათვის რჩევის მიცემა
განსაზღვრულ დროში კონკრეტული მარშრუტით ქალაქის დათვალიერების მიზნით; სათანადო
ენობრივ-გრამატიკული ფორმებისა და ლექსიკის გამოყენებით. ენობრივი საშუალებები ნათესაობითი
ბრუნვის კონკრეტული ფორმები; ლექსიკის ფუნქციური
გამოყენება ზეპირი და წერითი კომუნიკაციის დროს. კულტურათა დიალოგი რუსული
ენისა და კულტურის სოციო-კულტურული სხვაობისა და მსგავსების აღმოჩენა მშობლიურ ენასა
და კულტურასთან. რუსი ხალხის სოციო-კულტურული
თავისებურებების გაგება, მათი წარსულის და თვითმყოფადობის გაცნობიერება პეტერბურგის
ღირსშესანიშნაობებისა და წარმოშობის ისტორიის
გაცნობის მაგალითზე . ლექსიკა Северная столица собор дворец сооружение строение основал Западные страны торговый порт блокада города прорубил окно в
Европу жемчужина/ жемчуг разводные мосты заповедник белые ночи |
1.Слушание: СЕВЕРНАЯ СТАЛИЦА. 2.Санкт-Петербург- город музей. 3. Родительный падеж. Сколько/
Много/мало/ немного/ несколько ( кого? чего?) 4 .Говорим: рассказать короче о городе, опираясь на данную карту (
учебник. стран. 80) 5. Описание картин по данным ( учебник. стран. 82-83) 6.Северная столица России. (Стран. 84) 7. Город, в котором я хочу поехать : рассказать
короче о городе по плану. ( учебник.
задание N 40. стран. 86) |
1. Санкт-Петербург ( N 10. стран. 74) 2. Северная столица ( N 33. стран. 84) |
Рекламная
стенгазета с иллюстрациями,,Город,в котором я хочу поехать " აირჩიეთ
მსოფლიოს ერთერთი ქალაქი. მოიძიეთ მასზე საჭირო ინფორმაცია, შეარჩიეთ შესაბამისი ილუსტრაციები, გააკეთეთ კედლის გაზეთი - რეკლამა და გააკეთეთ პრეზენტაცია. გაითვალისწინეთ,
ინფორმაცია
უნდა შეიცავდეს შემდეგ მონაცემებს:
როდის, ვის მიერ არის დაარსებული ქალაქი, სად, რა ღირსშესანიშნაობებია
იქ . რატომ
გადაწყვიტეთ ამ ქალაქის დათვალიერება. აუცილებელი
პირობა: სარეკლამო
კედლის გაზეთი უნდა შეიცავდეს მხოლოდ შვიდ ილუსტრაციას ,შესაბამისი შინაარსის ერთ წინადადებიანი კომენტარებით და პასუხობდეს კომპლექსური დავალების პირობებს. გამოიყენეთ
ნასწავლი გრამატიკული( ზმნა, ზედსართავი სახელი...) და ლექსიკური ერთეულები. |
1. N 31 . США/образец/ (учебник: стран. 84) 2. Россия. Москва. Учебник. Стран. 24 ( Лорткипанидзе, Чхеидзе, Чимакадзе. ს IV) |
1. Учебник.
Лорткипанидзе, Чхеидзе, Чимакадзе. ს IV 2. სახელმძღვანელო 3. ინტერნეტი 4. აუდიო
მასალა 5.
,,POWER
POINT,, 6. ფორმატი 7. მარკერი 8.
შესაბამისი
ფოტო-მასალა |
თემა3 ГОРОД НА НЕВЕ ქვეთავი 7 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
ПРОГУЛКА ПО САНКТ-ПЕТЕРБУРГУ. |
ჟანრი აღწერითი საუბარი ქალაქ პეტერბურგზე
ილუსტრაციების მიხედვით; გრამატიკული ერთეულის წინდებულის გამოყენებით მუშაობა სავარჯიშოებზე;
სქემის წერილობითი აღწერა შესაბამისი წინდებულებისა და არსებითი სახელი გამოყენეწბით
შესაბამის ბრუნვაში; მოსმენა; კითხვა და ტექსტის დასათაურება; სამეტყველო
ქმედება დიალოგი; ზეპირი საუბარი ქალაქის
ღირსშესანიშნაობების შესახებ; პრეზენტაცია; ვარაუდების გამოთქმა სატაურების შესარჩევა.
ენობრივი
საშუალებები მოძრაობის აღმნიშვნელი თავსართიანი ზმნების მეშვეობით ქალაქის ღირსშესანიშნაობების
წერილობით დახასიათება. ნასწავლი გრამატიკული და ფონეტიკური ერთეულების გამოყენებით
დიალოგი ,,ექსკურსია სანქტ-პეტერბურგში“. კულტურათა
დიალოგი პეტერბურგის მაგალითზე მშობლიური
და უცხო ქვეყნების კულტურული და სოციო-კულტურული თავისებურებების წარმოჩენა, გაზიარება;
კულტურათა შორის დიალოგის ხელშეწყობის მიზნით ქალაქის დაარსების ისტორიულ, ეკონომიურ,
პოლიტიკური მნიშვნელობის გაცნობა. ლექსიკა стоят вплотную траволатор набережная лавка гостиница станция метро природное явление передвигаться колесо обозрения справка поместить проведите представьте |
1.Прогулка по
Санкт-Петербургу. Работа по картинкам. ( Стран. 87) 2. Предлог. Перед/ над/ под/ за/ между/ рядом с( чем?)... 3. Творительный падеж с
предлогами. (стран. 90) 4. Слушание: а)диалог об
экскурсии в Санкт-Петербург . б) Турагентство,,Город на
Неве".(стран. 128) 5.Глаголы движения с
поставками. (стран. 93) 7.Чтение: озоглавить текст (
Стран. 95). 8. Говорим: разыграем диалог
о достопримечательностях Санкт-Петербурга:
,,Экскурсия ".( стран. 96-97) |
1.Прогулка по
Санкт-Петербургу. ( Стран. 87) 2. Диалог об
экскурсии в Санкт-Петербург . б) Турагентство,,Город на
Неве".(стран. 128) |
,,
Город - музей ПЕТЕРБУРГ "... დაამზადეთ
სარეკლამო ბროშურა ტურისტებისათვის
ილუსტრაციებითა
და შესაბამისი ინფორმაციებით. ბროშურაში
მოცემული უნდა იყოს პეტერბურგის დაარსების მოკლე ისტორია; განსაკუთრებით აღსანიშნავი რამდენიმე ისტორიულ - კულტურული ძეგლი ( არანაკლებ ოთხი, არაუმეტეს შვიდი) თავიანთი ისტორიებით ( როდის, ვის მიერ, რატომ შეიქმნა,ან აშენდა, ან გაიხსნა, არის თუ არა რაიმე ისტორიულ ან საინტერესო კულტურულ- სოციალურ მოვლენასთან დაკავშირებული); განსაზღვრეთ
მარშრუტი ტურისტისთვის, ვინც მხოლოდ მცირე ხნით ეწვია ქალაქს; გაითვალისწინეთ,
წერის დროს გამოიყენოთ ნასწავლი გრამატიკული და ლექსიკური მასალა. გააკეთეთ
საკუთარი შექმნილი ტურისტილი ბროშურის პრეზენტაცია. |
1. Достопримечательности
Парижа
2. Москва.
Красная площадь. Кремль. |
2. Достопримечательности
Парижа
3. სახელმძღვანელო სV. ლორთქიფანიძე, ჩხეიძე,
ჩიმაკაძე.
გვ.
22, 27. 4. ინტერნეტი 5. ფორმატი 6. აიდიო მასალა 7. ,, POWER POINT,, 8. შესაბამისი ფოტო-მასალა |
თემა 4 Этот
удивительный мир животных. ქვეთავი 8 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
Животные в
зоопарке. |
ჟანრი მოსმენილი ტექსტის ანალიზი; კონკრეტული თემატიკის სურათების აღწერა და სრულყოფილი ინფორმაციის გადმოცემა ; დიალოგი; კითხვა და დასათაურება. სამეტყველო
ქმედება: აღწერა - დახასიათება; კომუნიკაციის უნარების დახვეწის მიზნით დიალოგი ნასწავლი ენობრივ - გრამატიკული ფორმების და ლექსიკის გამოყენებით; საუბარი/მსჯელობა/ თემაზე: ,,ცხოველთა ცხოვრება ზოოპარკში ". აუდიტორიის წინაშე გამოსვლა, პრეზენტაცია. ენობრივი
საშუალებები: ნასწავლი ლექსიკური თემატიკისა და გრამატიკული საკითხების / ,,როგორი"- ცვლილება სქესის მიხედვით; მოძრაობის აღმნიშვნელი ზმნები/ გამოყენებით ზეპირი და წერითი კომუნიკაციების პროცესის წარმართვა. კულტურათა
შორის
დიალოგი: შესწავლილი და დამოუკიდებლად დამუშავებული საინფორმაციო - შემეცნებითი ტექსტების საფუძველზე მშობლიური და უცხო ენების კულტურული თავისებურებების მსგავსება-განსხვავების აღმოჩენა, ცხოველთა სამყაროს მიმართ საზოგადოების დამოკიდებულებების და კანონმდებლობის მზგავსება- განსხვავება; წითელი წიგნის ბინადარნი საქართველოში
და საზღვრებს გარეთ
და მათდამი საზოგადოების
დამოკიდებულების კულტურის დონე აქ
და იქ. ლექსიკა заповедник мучаются забавный охотиться ухаживать воля клетка зубр сохранить обожает пруд договориться развивать
скорость восторг бесшумно
летать суша переглянуться добыча движение направление сытый справляться
с работой зависит разведение види
животных загонять
в вольер увеличение/умножение полезный |
1. Животные в зоопарке ( стран. 98) 2. Слушание: С 1, С 2, С 3 ( стран. 128-129) 3. Чтение фраз. Описание картин. (стран.101) 4. Чтение текста. Озоглавить текст и пересказать ( стран.
102-103). 5. ,, Который " - изменение по подежам. Род и число существительных.( стран. 105) 6. Животные из красной книги. ( стран.107) 7. Глаголы движения ( стран. 108). Чтение: полилог о животных ( стран.112-113) 8. Говорим: Жизнь животных в зоопарке ( стран. 113-114). |
კონტექსტმაგალითები .1.
Текст,, В зоопарке "(стран. 102) 2.,,
Животные из красной книги"(стран. 107) 3.
Полилог о животных (стран.112-113) |
,, Красная книга "- создание и презентация
електронной книги с комиксами на теме ,, Редкие и охраняемые животные". მოიძიეთ ინფორმაცია ცხოველებზე და ფრინველებზე, რომლებიც იშვიათია დედამიწაზე, ან საერთოდ გადაშენდნენ; ცხოვრობენ თუ არა თბილისის ზოოპარკში წითელი წიგნის ბინადარნი. შექმენით კომიქსი, რომლის მეშვეობითაც გასაგები გახდება, რა არის წითელი წიგნი; გააკეთეთ კომიქსის პრეზენტაცია. |
1. წითელი
წიგნის ბინადარნი მოსკოვის ზოოპარკში. ( სახელმძღვანელო. გვ. 107) 2.
В джунглях |
1. В джунглях 3. სახელმძღვანელო 4. აუდიო მასალა 5. ინტერნეტ რესურსი : bookcraetor. |
თემა 4 Этот удивительный
мир животных. ქვეთავი 9 |
სამიზნე ცნება/ ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
Наши
верные друзья и помощники. |
ჟანრი მოსმენა , დიალოგი, კითხვა, ლოგოების ამოცნობა, მსჯელობა: რატომ შეიძლება დაუდგას ადამიანმა ძეგლი ცხოველს ან ფრინველს. სამეტყველო ქმედება ნასწავლი ენობრივი მახასიათებლების და ლექსიკური ერთეულების მობილიზება და დიალოგი კონკრეტულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, საუბარი- მსჯელობა : ძეგლი ადამიანისადმი ერთგულებისათვის; წერილობითი დოკუმენტის შექმნა: ღონისძიებები, ცხოველთა დასახმარებლად. ენობრივი ნასწავლი ფონეტიკური, ლექსიკური და გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით ( ზმნა, ზედსართავი+ არსებითი სახელი, ზმნიზედა+ ზმნა, მიმართულების აღმნიშვნელი წინდებულები...) წერილობითი გეგმა-ბუკლეტის შექმნა. კულტურათა სხვადასხვა ქვეყნის სოციოკულტურული თავისებურებების გათვალისწინებით ( ჩვეულებები, წესები, ცხოველებისა და ფრინველებისადმი დამოკიდებულება, საკანონმდებლო დონეზე ცხოველთა დაცვის პროგრამები...) თანატოლებისადმი საყოველთაოდ ( განურჩევლად ერისა) მისაღები სამოქმედო გეგმა ბუკლეტის შექმნა- გაზიარება- შეთავაზება. ლექსიკა посвятить сохранение покровительство всемирный утвердить в
знак благодарности копилка подводная
лодка вскрывается отвага основание преданность поводырь выносливость милосердие небоскреб гонка сыворотка |
1. Слушание: ,, Наши верные друзья и помощники " Диалог о памятниках птицам и животным.( стран. 130) 2. Объснить значение незнакомых слов и данных эмблем ( стран.115). 3.Чтение: мини-диалоги ( стран.116-117) 4. Памятники животным ( стран. 118-119) 5. Говорим: Работа в парах с помощью карточек с
конкретными информациями ( стран.121-122) |
1. Диалог о памятниках...(стран. 130) 2. Памятники животным ( стран. 118) 3. Эмблемы , связанные с проблемами животных (стран.115) |
Рабочий план: ,,Мы друзья животных и птиц ". Создание и презентация
плана-буклета. მოიძიეთ
და
დაამუშავეთ ინფორმაცია: რატომ მრავლდება მიუსაფარ ცხოველთა რაოდენობა? როგორია ცხოველებისადმი მოპყრობის კულტურა საქართველოში? რა სხვაობა და რა მსგავსებაა საქართველოსა და სხვა ქვეყნების კანონმდებლობებს შორის ცხოველთა დაცვის მიზნით? მოიფიქრეთ და გაწერეთ სამოქმედო გეგმა, როგორ გავზარდოთ საზოგადოების ცნობადობა აღნიშნული პრობლემისადმი და რა ღონისძიებები გავატაროთ, რომ არ გაიზარდოს, პირიქით, შემცირდეს მიუსაფარ ცხოველთა რაოდენობა. შევქმნათ ბუკლეტები პრევენციის მიზნით, გავაკეთოთ პრეზენტაცია. |
1. Л. Андреев,, Друг " (рассказ) 2. Общественные организации и Международная
Конвенция по защите животных и Грузия. |
1. Л. Андреев,, Друг " (рассказ) 3. ცხოველთა დაცვის
საერთაშორისო ორგანიზაცია 5. სახელმძღვანელო 6. თაბახის ფურცლები 7. აიდო მასალა |
Comments
Post a Comment