გაკვეთილის გეგმა - V კლასი - 2022-23 წელი

 

გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი: ნინელი ცაბაძე

პირადი ნომერი: 38001009417

საგანი: რუსული ენა

კლასი/საფეხური: V კლასი/;დაწყებითი„

მოსწავლეთა რაოდენობა:18მოსწავლე.  

(სსმ მოსწავლე არ არის.)

2022-23

გაკვეთილის თემა: Одежда и обувь.

გაკვეთილის მიზანი:

·         ტექსტის მოსმენის შედეგად ძირითადი ინფორმაციის გამოყოფა;

·         შესწავლილი ლექსიკო-გრამატიკული მასალის გამოყენებით დიალოგებში ჩართვის უნარის გამომუშავება;

·         არსებით სახელთან ზედსართავი სახელის და ზმნის შეთანხმება სქესსა და რიცხვში;

·         წაკითხულ ტექსტში ძირითადი ინფორმციის მოძიების უნარის განვითარება;

 

 II უცხ.დაწყ.(II) 1  მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული თემატიკის შემცველი მცირე ზომის ტექსტების გაგება.

II უცხ.დაწყ.(II) 3   მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრულ ტემატიკაზე მარტივი ენით ინტერაქცია და რამდენიმე წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა.

II უცხ.დაწყ.(II) 4   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესაბამისად.

 

 

 

აქტივობის მიზანი და აღწერა

გამოყენებული მეთოდი / მეთოდები

კლასის ორგანიზების ფორმა / ფორმები

სასწავლო რესურსები

დრო (წთ)

1

I ფაზა - გამოწვევა 

 

მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის მიზანსა და შეფასების რუბრიკებს, ახსენებს ქცევის წესებს.

 

მიზანი-  გაკეთილის მიზნის, შეფასების რუბრიკის გაცნობა.

 

ვერბალური ახსნა

 

მთელი კლასი

 

შეფასების რუბრიკები, გაკვეთილის მიზანი, შეფასების რუბრიკა შეფასების ობიექტურობისა და სანდოობის უზრუნვლსაყოფად.

 

2 წთ

2

 

აქტივობა: საშინაო დავალების გამოკითხვა

 

მიზანი: წინარე ცოდნის დაზუსტება, საჭირო ენობრივი და ლექსიკური ცოდნის გააქტიურება თემასთან დაკავშირების მიზნით, საჭიროებისამებრ.

 

აღწერა: მოსწავლეების უმრავლესობამ იცის კითხვა, წერა, შეუძლია არსებითი სახელისა და ზედსართავი სახელების კლასიფიკაცია, მხოლობითი და მრავლობითი რიცხვის განსაზღვრა. წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით ვუსვამ მაპროვოცირებელ შეკითხვას: დაასახელონ რუსულად ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი, რომელსაც ატარებენ: ა) წვიმიან ამინდში (в дождливую погоду);

ბ) მზიან, ცხელ ამინდში (в солнечную жаркую погоду);

გ) ცივ, თოვლიან ამინდში (в холодную снежную погоду).

შემდეგ მოსწავლეები კითხულობენ წერილობით შესრულებულ საშინაო დავალებას: ტანსაცმელი და ფეხსაცმელი შესაბამის ზედსართავ სახელებთან ერთად, ფერების აღნიშვნით ( სურათის აღწერა, სახელმძღვაბელო გვ. 58.); სურვილისამებრს ორი-სამი მოსწავლე კითხულობს ან წარმოთქვამს ზეპირად  ლექსს ,,Песенка дождя’’.

 

წერითი და ზეპირი საშინაო დავალების გამოკითხვა

 

მთელი კლასი, ინდივიდუალურად

 

სახელმძძღვანელო, რვეული და კალამი.

 

8 წთ

3

 

აქტივობა: მოსმენა

 

მიზანი: ფაქტობრივი ინფორმაციის ამოკრება (სად, როდის, რამდენი, რომელი, როგორი და ა. შ.) ტექსტიდან. ნაცნობ თემატიკაზე კითხვაზე პასუხის გაცემა.

 

აღწერა: მოსწავლეები ისმენენ ტექსტს (მოსასმენი 1) და ამავ დროულად ასრულებენ სამუშაო რვეულში ( გვ. 54)  დავალებას, ავსებენ სახელობით ცხრილს: ვინ რა ჩაიცვა?

 

Кто что надел?

Мари

Гио

Нино

 

სამუშაო რვეულში გვ.56 სავარჯიშო 11. მოსწავლეები ისმენენ ტექსტს და აღნიშავენ სავარჯიშოში პლიუსით იმ ტანსაცმელს რომლებიც მოეწონათ გოგონებს.

 

 

მოსწავლეთა ხელით შექმნილი საპრეზენტაციო დაფა ,, Одежда и обувь’’ და  მაღაზიის ორგანყოფილებიანი ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის საგამოფენო სტენდი დასაკვირვებლად და დავალების შესასრულებლად.

 

მთელი კლასი, ინდივიდუალურად

 

სახელმძღვანელო, აუდიო მასალა, კალამი, სამუშაო რვეული.

 

8 წთ

4

 

II ფაზა - სიღრმისეული წვდომა.

 

ატივობა:

დაიმახსოვრეთ!

გრამატიკული კონსტრუქცია.

 

მიზანი: მარტივ დიალოგებში მონაწილეობის მიღება ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით. ზეპირი კომუნიკაციის წარმართვისათვის აუცილებელი წინადადების გამოთქმების, გრამატიკული კონსტრუქციების უნარების გამომუშავება.

 

აღწერა:  ბავშვებს ვთამაზობ გრამატიკული კონსტრუქციის თემას და ვუხსნი როგორ წარმოვთქვათ და დავწეროთ სწორად შემდეგი გრამატიკული ფორმები: ზმნა ,,ჩაცმა,, წარსულ დროში, მესამე პირში, მხოლობით და მრავლობით რიცხვში, მდედრობით და მამრობით სქესში, შესაბამისი კითხვით. განვამტკიცებტ გრამატიკულ მასალას: ზეპირად ვაკეთებთ სავარჯიშოს ( სახელმძღვაბელო, გვ. 61, ნომერი 14) წერტილების ნაცვლად ჩავსვათ წინადადებებში ზმნის ,,ჩაცმა,, საჭირო ფორმა

 

1.      Он (что сделал?) надел...

2.      Она (что сделала?) надела...

3.      Они (что сделали?) надели...

 

მთელი კლასი, ინდივიდუალურად

 

სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, ლექსიკონი,  გრამატიკული სქემა

6 წთ

5

 

აქტივობა: ზედსართავი სახელი.

 

მიზანი: ზედსართავი სახელის გახსენება, ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის აღწერა ფერების მიხედვით, მოსასმენი მასალიდან ზედსართავი+არსებითი სახელების წყვილების ამოწერა.

 

აღწერა: მოსწავლეები იხსენებნ ფერებს შესაბამისი ილუსტრაციის მიხედვით, შემდეგ პასუხობენ მაპროვოცირებელ შეკითხვას:

Что такое имя прильагателное и на какой вопрос оно отвечает? (საჭიროების შემთხვევაში ვეხმარები ბავშვებს ზედსართავი სახელის რაობის განსაზღვრაში.). შემდეგ ვისმენთ ტექსტს (მოსასმენი 3) და ვთხოვ ბავშვებს მოინიშნონ წყვილები ზედსართავი+არსებითი, რომლებიც მოისმინეს ტექსტში. ვიმეორებთ მოსმენას, ვაზუსტებთ დავალებას (საჭიროების შემთხვევაში ვეხმარები მოსწავლეებს დავალების სრულყოფაში).

 

Цвета :  голубой, жёлтый, зелёный, красивый, оранжевый, серый, синий, фиолетовый, чёрный.

 

მთელი კლასი, ინდივიდუალურად

 

სახელმძღვანელო, აუდიო მასალა, სამუშაო რვეული

8 წთ

6

 

III ფაზა - შეჯამება

 

აქტივობა: საუბარი, წყვილებში მუშაობა.

 

მიზანი: ნასწავლი მასალის გამოყენებით მინიდიალოგებში მონაწილეობის უნარის გამომუშავება.

 

აღწერა: მოსწავლე ირცევს მეწყვილეს, ცდილობს გამოიყენოს ნასწავლი მასალა და გამართოს მასთან დიალოგი, შემდეგ თემაზე: რა ჩაიცვა მან დღეს და რა ჩაიცვა გუშინ და რატომ?

იგივე კითხვებს უსვამს მეწყვილეც და ესეც პასუხობს .

 

გაიხსენონ ამინდთან დაკავშირებული ტერმინოლოგია და მოარგონ დიალოგს ტანსაცმელთან დაკავშირებით.

 

მთელი კლასი, ინდივიდუალურად

 

სახელმძღვანელო, გრამატიკული სქემები და ლექსიკონი.

5 წთ

7

 

აქტივობა: საშინაო დავალება.

 

სახელმძღვანელოს 59-ე გვერდი, ნომერი 6.

წერილობით სურათების აღწერა ზედსართავი+არსებითი სახელების წყვილების გამოყენებით; გამოიყენეთ სავბარჯიშოში მოცემული ზედსართავისა და არსებითი სახელების ჩამონათვალი.

 

 

 

მთელი კლასი

 

სახელმძღვანელო

2 წთ

8

 

აქტივობა: შეფასება.

 

არწერა: მოსწავლეებს ვაფასებ განმავიტარებელი შეფასებით, წერის, კითხვის, ლაპარაკის , მოსმენის მიხედვით.

ზეპირი კომენტარებით ვეხმარეები მოსწავლეებს, თუ როგორ გაამუჯობესონ თავიანთი შედეგები.

 

 

 

2 წთ

 

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :

 

1.    მოსწავლეებს ტექსტის მოსმენამდე ,ნანახის საფუძველზე, შეუძლიათ ტექსტის ტიპისა და შუნაარსის განსაზღვრა.

2.    მოსწავლეებს შეუძლიათ ნასწავლი ენობრივ გრამატიკული საშუალებების და მოსმენა-კითხვის სტრატეგიების გამოყენებით ტექსტის შინაარსის გაგება.

3.    მოსწავლეებს შეუძლიათ მთლიანი ტექსტის შინაარსობრივი თუ სტრუქტურული ვარიანტის წერილობით გაფორმება.

4.    მოსწავლეებს შეუძლიათ ზეპირი და წერითი უნარ-ჩვევების გამოყენებით მარტივი დავალებების შესრულება და პრეზენტაცია.

 

კრიტერიუმები

დამაკმაყოფილებელი

კარგი

ძალიანკარგი

 საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა

 ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში , პასუხობს კითხვებს.

 აქტიურად  მონაწილეობს საგაკვეთვილო  პროცესში, არ უჭირს საკუთარი აზრის დასაბუთება, პასუხობს კითხვებს.

 აქტიურია,  არ უჭირს  საკუთარი აზრის დასაბუთება და  სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება.  

პრეზენტაცის

ინფორმაციას ფლობს თუმცაQუჭირს  თვალსაჩინოების და  სათქმელის გადომცემა   გასაგებად,

 თვალსაჩინოების გამოყენებით  სათქმელის გადმოცემს ნათლად და    გასაგებად, პასუხობს კითხვებს.

 

აუდიტორიასტან კონტაქტით შეუძლია argumetirebuli მსჯელობა, ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს.იცავს დროის ლიმიტს, იყენებს ტერმინოლოგიას.

ინდივიდუალური მუშაობა

ნაკლებადაქტიურია,უჭირს საკუტარი აზრის და ემოციის გადმოცემა, არ აქვს არგუმენტები. ვერ ახედნს საგანების ინტეგრირებას.

აქტიურია. მსჯელობს ლოგიკურად და რგუმენტირებულად თუმცა უჭის საგნებს შორის ინტეგირება, მუშაობს დამოუკიდებლად, რუკაზე, ქმნის ნახატს აკეთებს  პრეზენტაციას.

აქტიურია,  პასუხობენ კითხვებს , იცავენ ლიმიტს. მსჯელობს ლოგიკურად და არგუმენტირებულად, ახდენს საგანთაშორის ინტეგრირებას,  წარადგენს თავის ნამუშევარს,  ასოციაციისა და ფიზიკურ რუკაზე ახდენს დემონსტრირებას.

ლექსიკური ცოდნა

ძალიან კარგად ავლენს ლექსიკურ ცოდნას. არ უჭირს ლექსიკურ ერთეულებზე მუშაობად დასახელება 

კარგად ავლენს ლექსიკურ ცოდნას. არ უჭირს მუშობა.

 უჭირს ლექსიკური ცოდნის გამოვლენა.  

 

 

მოსწავლეთა საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების  რუბრიკა

 

მოსწავლეთა თვითშეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

რეგულარულად

  ხშირად

 იშვიათად

 არასდროს

გამოვხატავ  ინდიფერეტულ დამოკიდებულებას გაკვეთილის მსვლელობის  დროს

 

 

 

 

დამოუკიდებლად  ვერთვები  გაკვეთილის  მსვლელობაში

 

 

 

 

ჩემი  აქტიურობით  გაკვეთილზე  სხვას არ  ვუქმნი  პრობლემებს

 

 

 

 

ვიღებ  მონაწილეობას  ჯგუფურ  და საკლასო დისკუსიებში

 

 

 

 

ვასრულებ  მასწავლებლის  მიერ მოცემულ ინფორმაციებს

 

 

 

 

 

2020-2021 სასწ. წელი

აპრილი

 

Comments

Popular posts from this blog

რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის მეცადინეობა

მშობელთა კრების ოქმები, 6 კლასი, ნინელი ცაბაძე, 2022-23

რუსული ენა / 6 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი