რუსული ენა / 12 კლასი / ნინელი ცაბაძე / კურიკულუმი
სსიპ საჩხერის
მუნიციპალიტეტის როსტომ აბრამიშვილის სახელობის სოფელ სარეკის საჯარო სკოლა
რუსული ენა /
12 კლასი / ნინელი ცაბაძე
კურიკულუმი
მეორე უცხო ენა ს VII / ი. ჩხეიძე,
ტ. ჩიმაკაძე, მ. ლორთქიფანიძე
თემა 1 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი პუბლიკაცია, მოთხრობა, ესე, მოსმენა. სამეტყველო ქმედება ტექსტის თხრობა, მსჯელობა- დისკუსია პრობლემურ თემაზე, წერილობით ესე კონკრეტული მიმართულებით. ენობრივი საშუალებები სამეტყველო და წერილობითი კომუნიკაციის დროს ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული საკითხების ფუნქციურად გამოყენება: რთული თანწყობილი და ქვეწყობილი,
უკავშირო, წინადადები; ესეს დაწერა შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენებით( მომზადების, ტექსტის შედგენის, განახლება- გაუმჯობესების ეტაპები, ესეს სტრუქტურული მახასიათებლების დაცვა). კულტურათა შორის დიალოგი ცხოველთა დაცვის მიზნით მსოფლიოში აპრობირებული მეთოდების, საერთაშორისო კანონმდებლობისა და საქართველოში
არსებული საკანონმდებლო თუ საზოგადოებრივ საწყისებზე მოქმედი ორგანიზაციების სამოქმედო გეგმის გაცნობა, შედარება, მსგავსებისა და განსხვავების
აღმოჩენა ქართულ და უცხოურ კულტურათა შორის ცხოველთა დაცვის მიმართულებით. Лексика Вивисекция Эпоха
возрождения Избивать Преступник Ступень Содержание
животных Меры Потешно Заныла Предчувствие
околевший Вступление Основная
часть Заключение В ответе
за тех Приручил |
1. Слушание. ,,Человек и
животные ( 5 стр.) 2. Сложносочинённое и
сложноподчинённое предложения. ( 7
стр. ) 3. Чтение,, Человек и
животные " ( 8-9 стр.) 4. Бессоюзное сложное
предложение ( 12 стр.) 5. Чтение. Пересказ,,
Друг" (13-14-15 стр.) 6. Пишем эссе ,,Ты
навсегда в ответе за тех, кого приручил."(стр. 19) |
1.
მოსწავლის წიგნი, 2.
მოსწავლის რვეული, 3.
ლექსიკონი, 4.
მოსასმენი აუდიომასალა, 5.
საერთაშორისო კონვენციის დოკუმენტი ცხოველთა დაცვის მიზნით. |
თემა 2 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი ნოველა, რუბრიკა,,ყურადღება" , კითხვა- პასუხი, თხრობა. სამეტყველო
ქმედება ინტერაქციაში ,,მოზარდთა პრობლემები: ურთიერთდამოკიდებულება" ; წაკითხულის მოკლე შინაარსის გადმოცემა , პირდაპირი და ირიბი ნათქვამის მაგალითების წერილობით და ზეპირად დასახელება. ენობრივი
მახასიათებლები წერილობითი და ზეპირი კომუნიკაციის დროს პირდაპირი და ირიბი ნათქვამის - ათვის დამახასითებელი ინტონაციის, ჩაწერის სტილის, სასვენი ნიშნების სწორად გამოყენება. კულტურათა
შორის დიალოგი ტოლერანტული დამოკიდებულება კულტურათა თავისებურებების გათვალისწინებით: რუსი მოზარდები საშუალო სკოლის დამთავრების მომენტში , მათი ინტერესების გათვალისწინება, შედარება, მსგავსებისა - განსხვავების აღმოჩენა. ლექსიკა До донышка Выпускной вечер Обрыв Счастливчик от рождения Завидуешь Навестил Прямая речь Косвенная речь |
1. Чтение
,,До самого донышка " (20 стр.) 2.
Внимание! Прямая и косвенная речь. (27 стр.) 3.
Думайте, отвечайте, аргументируйте!(31 стр.) |
1.
სახელმძღვანელო, 2.
რვეული, 3. ლექსიკონი 4.
სადისკუსიო საკითხები. 5.
ფილმი ,,ღამე გამოსაშვები საღამოს შემდეგ" |
თემა 3 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი ბიოგრაფია, ავტობიოგრაფია, ბიოგრაფიული ხასიათის ნაწარმოები, კითხვა, თხრობა, ბიოგრაფიული ცნობების წერილობითი და ზეპირი გადმოცემა . სამეტყველო
ქმედება თხრობა, მონოლოგი, კითხვა -პასუხი. ენობრივი
საშუალებები წერილობითი და ზეპირი კომუნიკაციის დროს ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული საკითხების ფუნქციურად გამოყენება ( მიმღეობა, გერუნდივი). კულტურათა
შორის დიალოგი მარკ შაგალის ბიოგრაფიისა და ავტობიოგრაფიის შესწავლის საფუძველზე მოსწავლეები შეისწავლიან ტექსტებში მოცემულ ინფორმაციას რუსი და ებრაელი ხალხის ცხოვრების კულტურულ თავისებურებებს, აკეთებენ შედარებას ქართული ცხოვრების კულტურულ თავისებურებებთან. პოულობენ მსგავსება - განსხვავებას, იჩენენ პატივისცემას, მიმღებლობას სხვ კულტურული თავისებურებების მიმართ. ლექსიკა Обшественность Триптих Потушить Роженица Ливень Приятель Диковинный Обиходный лексикон Обозрев Недоумение Ты спятил Убогий Набросок Почерпнуть |
1.
Чтение,,О Шагале( биография). (32 стр. ) 2. Марк
Шагал о себе ( отрывки из автобиографии) ( стр. 35) 3.
Деепричастие ( стр. 38) 4.
Внимание! Деепричастный оборот. ( стр. 39) |
,,Моя биография. Моя автобиографии ". მარკ შაგალის ბიოგრაფიისა და ავტობიოგრაფიის შესწავლის მაგალითზე, შერჩევით, სურვილით მოვიძიოთ, დავამუშაოთ ზეპირად ცნობილი ადამიანის ბიოგრაფია და ავტობიოგრაფია, გავაკეთოთ ანალიზი: სხვაობა და მსგავსება
ბიოგრაფიასა და ავტობიოგრაფიას შორის , და პოსტერის შექმნა: ,,ჩემი
ბიოგრაფია. ჩემი ავტობიოგრაფია! და პრეზენტაცია. |
1. სახელმძღვანელო, 2. რვეული. 3.
ინტერნეტმასალა: ცნობილი
ადამიანის ბიოგრაფია და ავტობიოგრაფია. |
თემა 4 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი ლირიკული ლექსი, სქემა, ცხრილი, სიმღერა, ტესტი. სამეტყველო
ქმედება ლექსი ზეპირად, იმპროვიზებულად, გრამატიკული ერთეულების მობილიზება და გამოყენება კითხვა-პასუხის დროს. ენობრივი
საშუალებები. ვნებითი გვარის მიმღეობის , ზედსართავი სახელის ფორმების, ლექსის შესაბამისი ინტონაციის, სასვენი ნიშნების სწორად გამოყენება. კულტურათა
შორის დიალოგი. მოსწავლეები სხვადასხვა ჟანრის პოეზიის ნიმუშების შესწავლის საფუძველზე აანალიზებენ უცხო ქვეყნის მახასიათებელ სიტუაციებს, კულტურულ თავისებურებებს, სტერეოტიპურ შეხედულებებს, გაუთვალისწინებელ ან გამიზნულ მიზანსცენებს, ადარებენ მშობლიურს, ახდენენ მსგავსება - განსხვავების აღმოჩენას და ავლენენ პატივისცემას განსხვავებულისადმი. ლექსიკა В оковы закована Обручальная Неистовая сила Что прибавится- не убавится Аи- сорт белого вина Монисто- ожерелье из монет |
1.Читаем!
Стихи: ,,
Признание "( по русски, по грузински) ( стр.44) 2. В
ресторане ( стр. 47) 3.
Внимание! Причастия страдательного
залога ( страдательное причастие) ( стр. 50) 4.Внимание.
-Н- и - НН- в суффиксах прилагательных и причастий. ( стр. 50) |
1. სახელმძღვანელო, 2. რვეული, 3. ლექსიკონი, 4.
მოსასმენი აუდიომასალა ლექსის ტექსტზე შექმნილი სიმღერით. |
თემა 5 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი პუბლიკაცია, სამართლებრივი დოკუმენტი, მოსმენა, კითხვა, წერა, ზღაპარი. სამეტყველო
ქმედება დოკუმენტის გაცნობითი ხასიათის კითხვა. ზღაპრის გმირის ცხოვრების გადმოცემა წერილობით და ზეპირად. ენობრივი
საშუალებები სინონიმური ერთეულების მობილიზება, სამეტყველო ზეპირ და წერილობით სამუშაოებში გამოყენება. კულტურათა
შორის დიალოგი მსოფლიოს ხალხთა უმნიშვნელოვანესი სოციალური პრობლემების გაცნობის მაგალითზე იგივე პრობლემის საქართველოში არსებული მდგომარეობის შესახებ ინფორმაციის მოძიება - გაცნობის შემდეგ საეთაშორისო კონვენციის შესაბამისად ჩვენი კულტურის მახასიათებლების შედარება სხვა ქვეყნების კულტურულ თავისებურებებთან და კონკრეტული გზების ძიება, საერთაშორისო გამოცდილების, მაგალითად აშშ- ს, გაზიარება. ლექსიკა Беспризорность Поиски выхода ООН Постановление Неблагополучное Развращает Правовой документ Обездоленные Возведение постоянного жилья Цель Милосердие Благотворительность Сострадание Бескорыстно Нуждающий |
1.
Слушаем! Текст о беспризорных детях. ( стр. 53) 2. Читаем!
О безпризорных детях. Поиски выхода.( стр. 54) 3.
Внимание! Синтаксическая синонимия ( стр. 57) 4. ,,
Девочка со спичками "( стр. 60) 5. Пишем!
Пишем эссе на тему ,, Милосердие".( стр. 66) 6. Проект.
Работа в группах.( стр. 66) |
1. სახელმძღვანელო, 2. რვეული, 3. ლექსიკონი, 4.
გაერთიანებული ერების
ორგანიზაციის დოკუმენტი,, ბავშვთა უფლებები "; 5.
ჰანს ქრისტიან ანდერსენის
ზღაპრები. |
თემა 6 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი რომანი, პუბლიცისტიკა, კითხვა, სქემაზე მუშაობა, მოსმენა, მსჯელობა. სტატია, კინო... სამეტყველო
ქმედება მონაწილეობა მსჯელობის პროცესში ( გმირები და მათი ქმედება. რამდენად ადეკვატურია და მიზანშეწონილი თითოეული მათგანის ქმედება კონკრეტულ შემთხვევებში. ტექსტში მოსმენილის მსგავსი ლიტერატურული პერსონაჟების შესახებ თხრობა. პროტოტიპებისა და მათი მოქმედების მაპროვოცირებელი სცენარების გათამაშება და მოწაწილეობა როლურ ინტერაქციებში, მთავარი გმირების შედარება, სტატიის წაკითხვა, დასკვნა. ენობრივი
საშუალებები სინტაქსური სინონიმები უკუქცევითი მიმღეობებით, რთული ქვეწყობილი წინადადებების გამოყენება წერითი და ზეპირი სამუშაოების დროს. კულტურათა
შორის დიალოგი უკრაინელი, პოლონელი, ქარველი ხალხების რთული ისტორიული წარსულის, თავისუფლებისათვის ბრძოლის , დამპყრობელ- დაპყრობილის ბრძოლის მეთოდების საკუთარი მიზნების განხორციელებისათვის გაცნობა, მსგავსება- განსხვავების აღმოჩენა ჩვენი და სხვა ხალხების ისტორიულ გზას შორის, მთავარი გმირების ქცევის ფონზე კულტურული თავისებურებების მიმართ ტოლერანტული დამოკიდებულების უნარების განვითარება. ლექსიკა Витязь Ляхи Батько Гусарский полк Медная шапка Кудри |
1. Читаем!
Тарас Бульба ( стр.67) 2. Место
придаточного в сложноподчинённом предложении
( стр 71) 3.
Синтаксическая синонимия с причастными оборотами ( стр. 71) 4.
Слушаем! Отрывок из статьи А. Бакрадзе ( стр. 73) 5.Пишем!
Эссе,, Предательство нельзя оставить без наказания " ( стр. 74) |
1.
სახელმძღვანელო, 2.
რვეული, 3.
ლექსიკონი, 4.
ფილმი და რომანი ნ.ვ. გოგოლი ,,ტარას ბულბა" 5.
ალ. ყაზბეგი ,, ხევისბერი გოჩა", 6.
აკაკი წერეთელი,, გამზრდელი ", 7.
აკაკი ბაქრაძე სტატია,,არსებობს მარადისობის რღვევა..." |
თემა 7 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი ისტორიული პიროვნებები: ბიოგრაფიული ცნობები. წაკითხვა, წერილობითი დოკუმენტის შექმნა. სამეტყველო
ქმედება კითხვა, მოყოლა, თარიღების, მოვლენების სწორი ფორმით წარმოთქმა. ენობრივი
საშუალებები გრამატიკული და ლექსიკური ერთეულების მობილიზება და გამოყენება ზეპირი და წერილობითი კომუნიკაციის დროს ( რთული უკავშირებო წინადადება, რთული თანწყობილი წინადადება, სინტაქსური ერთეულები) კულტურათა
შორის დიალოგი მედეას საშუალებების ( ტელევიზია, ინტერნეტი...) გამოყენებით სხვა კულტურის ( ა.შ. რუსეთის) , მათი ძლიერი მმართველების ( ა. შ. ეკატერინე მეორე) შესახებ ინფორმაციის მოძიება, ფასეულობებისა და ტრადიციების, შეხედულებების გაცნობა, მშობლიურ ისტორიულ წყაროებში პროტოტიპებისა და მოვლენების შედარება, სტერეოტიპური წარმოდგენების ამოცნობა, გაანალიზება, დასაბუთებულად მსხვრევა. ლექსიკა Частная собственность Предпринимательство Видела место России Тогдашний |
1. Читаем!
,, Золотой век Екатерины II.( стр.74) 2.
Синтаксическая синонимия- причастие ипричастные обороты. (стр. 77) 3.
Сложносочинённое и безсоюзное сложное предложение ( стр. 78) |
1. სახელმძღვანელო, 2. რვეული, 3. ლექსიკონი, 4. მოსასმენი აუდიომასალა, 5.
ინტერნეტმასალა ცნობილ
ძლიერ რუს და ქართველ მმართველებზე და შესაბამის ისტორიულ ეპოქებზე. |
თემა 8 |
სამიზნე ცნება/
ქვეცნებები, ქვესაკითხები |
ძირითადი საკითხი / ქვეთავი |
ძირითადი კონტექსტ მაგალითი |
კომპლექსური დავალების პირობა |
მაგალითები შედარებისათვის |
სასწავლო რესურსები კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისათვის |
|
ჟანრი მოთხრობა, სცენარი, კითხვა, მოსმენა, ჯგუფური მუშაობა- როლური თამაში. სამეტყველო
ქმედება. ინტერაქცია- როლური თამაშები, თხრობა, ჯგუფური სამუშაოს - სცენარის პრეზენტაცია. ზეპირი და წერილობითი კომუნიკაცია. ენობრივი
საშუალებები სინტაქსური სინონიმების სხვადასხვა ტიპის მაგალითებზე მუშაობა მოთხრობის ტექსტის მიხედვით და ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული ერთეულების გამოყენებით სხვადასხვა სცენარის შექმნა და პრეზენტაცია- ინსცენირება. კულტურათა
დიალოგი მოსწავლეები ეცნობიან ინგლისურ კულტურას, ადამიანთა ყოველდღიურ რუტინას იუმორის ჭრილში, ეცნობიან ოჯახურ ისტორიას, ქალაქის მცხოვრებთა ყოველდღიურობას, მათ ზნე- ჩვეულებებს, ადარებენ მშობლიურს, ახდენენ მსგავსება - განსხვავების აღმოჩენას. ლექსიკა Четверть мили Найболее Достояние Достойные Безобидное |
1. Чтение,, Дядюшка Поджер спешит на
поезд"( стр.80) 2.
Синтаксическая синонимия разных типов, работа над текстом.( стр. 84) 3. Работа
в группах. Пишем! Сценарий по рассказу ,, Дядюшка Поджер спешит на
поезд". ( стр. 84) |
1. სახელმძღვანელო, 2. რვეული, 3.
ლექსიკონი |
Comments
Post a Comment